Page views: 3

چگونه انگلیسی صحبت کنیم

چگونه انگلیسی صحبت کنیم

اکثر موارد یادگیری زبان انگلیسی به این سوال خلاصه می‌شود که چگونه انگلیسی صحبت کنیم؟ اهداف دیگری نیز وجود دارد، اما یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید، و یا اینکه منجر به کسب نمرات بهتر در آزمون‌های TOEFL، TOEIC، IELTS، کمبریج و سایر آزمون‌ها می‌شود. برای اینکه یاد بگیرید چگونه به زبان انگلیسی صحبت کنید، باید برنامه‌ای منسجم داشته باشید. این مقاله در مورد چگونگی صحبت کردن به انگلیسی، خلاصه مطالبی را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای یادگیری صحبت کردن به انگلیسی آن را دنبال کنید. حتی اگر از قبل توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی  را داشته اید، این متن به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را سریع‌تر ارتقا دهید.

ابتدا کشف کنید که از کدام نوع زبان آموزان هستید

در هنگام یادگیری نحوه مکالمه زبان انگلیسی ابتدا باید بدانید که شما جزو کدام دسته از زبان آموزان هستید. از خود سوالاتی بپرسید؛ مثلا اینکه چرا می‌خواهم انگلیسی صحبت کنم؟ آیا برای شغلم لازم است انگلیسی صحبت کنم؟ آیا می‌خواهم برای مسافرت و سرگرمی، انگلیسی صحبت کنم یا موضوع جدی‌تری در ذهن خود دارم؟

اهداف خود را بشناسید و درک کنید

هنگامی که دانستید چه نوع زبان آموزی هستید، می‌توانید اهداف خود را بهتر درک کنید. هنگامی که اهداف خود را بشناسید، بهتر می‌فهمید که برای صحبت کردن به زبان انگلیسی باید چه کاری انجام دهید. این کار شبیه درک موضوع قبلی (اینکه چه نوع زبان آموزی هستید) است. لیستی از کارهایی که دوست دارید با زبان انگلیسی خود انجام دهید تهیه کنید. آیا دوست دارید دو سال دیگر انگلیسی را به صورت روان صحبت کنید؟ آیا دوست دارید برای مسافرت و سفارش غذا در رستوران به اندازه کافی انگلیسی بدانید؟ درک دقیق آنچه می‌خواهید با زبان انگلیسی انجام دهید به شما کمک می‌کند تا چگونه انگلیسی صحبت کنید چرا که انسانها در جهت رسیدن به اهداف خود تلاش خواهند کرد.

از سطح دانش زبانی خود آگاه شوید

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه انگلیسی صحبت کنید، لازم است بدانید که از کجا باید شروع کنید. شرکت در یک آزمون تعیین سطح می‌تواند به شما در درک سطح دانش زبانی کمک کند. سپس می‌توانید از منابع زبانی متناسب با سطح خود در یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی بهره ببرید. البته شما نه تنها نحوه مکالمه انگلیسی را یاد خواهید گرفت، بلکه نحوه چگونه خواندن، نوشتن و استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف را نیز فرا خواهید گرفت.

استراتژی یادگیری مناسب را به کار بگیرید

اکنون که اهداف، سبک یادگیری و سطح دانش زبان انگلیسی خود را درک کرده‌اید، وقت آن است که در مورد استراتژی یادگیری زبان انگلیسی خود تصمیم بگیرید. پاسخ ساده به این سوال که چگونه انگلیسی صحبت کنیم این است که باید تا آنجا که ممکن است انگلیسی صحبت کنید. البته مسئله کمی دشوارتر از این است. با تصمیم گیری در مورد نوع استراتژی یادگیری شروع کنید. آیا می‌خواهید به تنهایی زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ آیا می‌خواهید در دوره‌های یادگیری زبان شرکت کنید؟ چه مدت زمان برای مطالعه زبان انگلیسی اختصاص می‌دهید؟ برای یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی حاضرید چقدر پرداخت کنید؟ به پاسخ به این سوالات است که می توانید استراتژی یادگیری خود را درک کنید.

طرحی برای یادگیری دستور زبان تهیه کنید

اگر می‌خواهید بدانید چگونه انگلیسی صحبت کنید، باید نحوه استفاده از دستور زبان انگلیسی را نیز بدانید. دستور زبان را در بافت متن بیاموزید. از طریق انتخاب بخش کوتاهی از یک متن خواندنی (reading) یا شنیداری (listening) تمریناتی را انجام دهید که به شما درتشخیص زمان‌ها و صرف فعل کمک می کند.

هنگام یادگیری مکالمه انگلیسی باید از تمام توان خود بهره بگیرید. تمرین‌های دستور زبان خود را که انجام داده اید با صدای بلند بخوانید تا در صحبت کردن بتوانید از دستور زبان صحیح استفاده کنید.

در یادگیری دستور زبان زیاده روی نکنید! درک دستور زبان به معنای توان صحبت کردن شما نیست. لازم است بین دستور زبان و سایر تمرین‌های یادگیری انگلیسی تعادل ایجاد کنید.

هر روز ده دقیقه دستور زبان تمرین کنید. بهتراست به مقدار کم ولی هر روز تمرین گرامر داشته باشید تا اینکه هفته‌ای یکبار به مقدار زیاد تمرینات گرامری انجام دهید.

طرحی برای یادگیری مهارت‌های گفتاری ایجاد کنید

اگر می خواهید بدانید چگونه انگلیسی صحبت کنید، باید هر روز برنامه‌ای برای صحبت کردن به زبان انگلیسی داشته باشید.

تمام تمرینات را با استفاده از صدای خود انجام دهید. تمرین‌های گرامر، تمرینات خواندن، همه چیز باید با صدای بلند خوانده شود.

با خودتان صحبت کنید نگران نباشید کسی صدای شما را بشنود. اغلب با صدای بلند به انگلیسی با خود صحبت کنید.

هر روز یک موضوع را انتخاب کنید و یک دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کنید.

از تمرینات آنلاین استفاده کنید و با استفاده از Skype یا برنامه‌های دیگر به زبان انگلیسی صحبت کنید.

نگران اشتباهات نباشید، تا می توانید صحبت کنید حتی به اشتباه! پس تا می توانید اشتباه صحبت کنید ولی صحبت کنید.

طرحی برای یادگیری واژگان داشته باشید

برای اطمینان از اینکه چگونه بتوانید در مورد طیف وسیعی از موضوعات انگلیسی صحبت کنید، به واژگان زیادی احتیاج دارید. برای شروع کار در اینجا چند منبع پیشنهاد می گردد.

درخت واژگان (Vocabulary Tree) بسازید. درخت واژگان و سایر تمرینات سرگرم کننده می‌تواند به شما در دسته بندی واژگان برای یادگیری سریع‌تر آنها کمک کند.

واژگان جدیدی را که یاد گرفته‌اید در یک پوشه (فولدر) نگه دارید.

برای کمک در یادگیری سریع واژگان، بیشتر از دیکشنری‌های تصویری استفاده کنید.

واژگان مربوط به موضوعات مورد علاقه خود را بیاموزید. نیازی نیست واژگانی که مورد علاقه شما نیست را مطالعه کنید.

هر روز کمی واژگان انگلیسی مطالعه کنید. سعی کنید هر روز فقط دو یا سه کلمه / عبارت جدید را یاد بگیرید.

طرحی برای یادگیری مهارت‌های خواندن (Reading) / نوشتن (Writing) آماده کنید

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه انگلیسی صحبت کنیم، ممکن است زیاد به خواندن و نوشتن علاقمند نباشید. با این وجود، خوب است یاد بگیرید که چگونه به زبان انگلیسی بخوانید و بنویسید، و نیز یاد بگیرید چگونه انگلیسی صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که از مهارت خواندن متون به زبان مادری خود در متون انگلیسی استفاده کنید. نیازی به درک تک تک کلمات نیست.

نوشتن متن کوتاه در وبلاگ‌ها یا نظرات شخصی در وب سایت‌های معروف انگلیسی را یاد بگیرید. مردم انتظار خطا در این سایت‌ها را دارند؛ امری که شما از آن استقبال خواهید کرد.

انگلیسی را با لذت بخوانید. موضوعی را که دوست دارید انتخاب کنید و درباره آن بخوانید.

هنگام نوشتن مستقیماً از زبان مادری خود ترجمه نکنید. ساده بنویسید.

طرحی برای یادگیری تلفظ  صحیح داشته باشید

یادگیری چگونگی مکالمه زبان انگلیسی یعنی یادگیری تلفظ زبان انگلیسی است.

درباره موسیقی انگلیسی بیاموزید و اینکه چگونه می‌تواند به مهارت تلفظ شما کمک کند.

درباره اشتباهات تلفظ انگلیسی افرادی که به زبان مادری شما صحبت می‌کنند، مطالعه کنید.

برنامه تلفظ انگلیسی ویژه ای در نظر بگیرید تا به شما در یادگیری تلفظ بهتر از طریق تمرین کمک کند.

برای کمک به شما در درک صداهای الفبای انگلیسی، فرهنگ لغتی تهیه کنید که دارای رونوشت آوایی مناسب باشد.

هر روز بیشتر تمرین کنید، با صدای بلند صحبت کنید تا تلفظ شما بهتر شود.

فرصت‌هایی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی برای خود ایجاد کنید

استفاده هر چه بیشتر از انگلیسی، کلید یادگیری چگونگی صحبت کردن به انگلیسی است. به انجمن‌های یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین بپیوندید تا با استفاده از نرم افزار چت ویدیویی با دیگران انگلیسی صحبت کنید. به کلوپ هایی که انگلیسی صحبت می‌کنند بپیوندید، با گردشگران صحبت کنید و به آن‌ها کمک کنید. اگر دوستانی دارید که آنها هم  در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، هر روز ۳۰ دقیقه وقت بگذارید تا با هم انگلیسی صحبت کنید. خلاق باشید و تا آنجا که ممکن است فرصت‌های مکالمه انگلیسی را ایجاد کنید.

نکات قابل توجه

۱- با خود صبور باشید. مدتی طول می‌کشد تا یاد بگیرید چگونه انگلیسی را خوب صحبت کنید. یادتان باشد که به خودتان وقت بدهید و با خود رفتار خوبی داشته باشید.

۲- همه دستور العمل های بالا را طبق برنامه هر روز انجام دهید؛ اگر کاری خسته کننده است از آن غافل نشوید حتی اگر شده فقط ده تا پانزده دقیقه به آن بپردازید. مثلا اگر می‌خواهید مهارت شنیداری (listening) را بهبود ببخشید، به جای یک ساعت، فقط پانزده دقیقه به رادیو گوش دهید. ده دقیقه تمرین گرامر انجام دهید. هرگز زمان طولانی به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص ندهید. بهتر است فقط کمی  اما هر روز تمرین کنید تا اینکه دوبار در هفته ولی طولانی تر مطالعه کنید.

۳- اشتباه کنید، و بارها مرتکب اشتباه شوید. تنها راهی که از طریق آن خواهید آموخت این است که مرتکب اشتباه شوید، با خیال راحت اشتباه کنید ولی صحبت کنید.

۴- بیاموزید که چگونه درباره کارهایی که دوست دارید انجام دهید به انگلیسی صحبت کنید. اگر از صحبت کردن در مورد موضوعی لذت ببرید، یادگیری صحبت به زبان انگلیسی به راحتی و در مدت زمان کوتاه‌تری برای شما اتفاق خواهد افتاد.

آنچه شما نیاز دارید

  • صبر
  • زمان
  • تمایل به اشتباه
  • دوستانی که بتوانند با شما انگلیسی صحبت کنند
  • کتاب‌ها یا منابع اینترنتی به زبان انگلیسی

منبع: ThoughtCo