Page views: 11

منابع ضروری یادگیری زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته

منابع ضروری یادگیری زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته

زبان آموزان سطوح پیشرفته زبان انگلیسی به چندین منبع مهم زبانی نیاز دارند. هرزبان آموز باید برای خود کتاب درسی، دیکشنری، کتاب دستور زبان و کتاب تمرین و کتاب واژگان داشته باشد. در اینجا برای هریک از این  موارد، منابعی با کیفیت بالا معرفی می‌گردد.

Advanced Grammar Book

این کتاب گرامر پیشرفته برای زبان آموزان سطح TOEFL و کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آمریکای شمالی را دارند بسیار عالی است. در این کتاب  دستور زبان انگلیسی با استفاده از متون مرتبط با زندگی آمریکای شمالی و همچنین توضیحات دقیق مفاهیم و تمرین‌های دستور زبان پیشرفته به تصویر کشیده شده است.


 

Practical English in Use

این کتاب یکی از متون دستوری کلاسیک است که هر دو دستور زبان انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی را پوشش می‌دهد. مدرسین اغلب این کتاب را به عنوان راهنمای مرجع برای نکات گرامری دشوار در سطوح پیشرفته به زبان آموزان معرفی می کنند.


 

American Heritage Dictionary for Learners of English

فرهنگ لغت American Heritage® به طور خاص متناسب با نیاز دانشجویان ESL طراحی شده است. لیستی از کلمات و تعاریف به روز شده که از پایگاه داده فرهنگ لغت American Heritage® گرفته شده، جملات نمونه و مثال ها، همچنین سیستم تلفظ الفبایی با کاربرد آسان، این کتاب را به یک ابزار مناسب زبان آموزی تبدیل کرده است.


 

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary ابزاری ایده‌آل برای زبان آموزان انگلیسی است که مایل به شرکت در هر یک از امتحانات پیشرفته کمبریج (FCE، CAE وProficiency) هستند. این دیکشنری شامل یک CD آموزشی است که منابع و تمرینات مفیدی در آن ارائه می گردد.


 

How to Build a Better Vocabulary

این کتاب با توجه به انگلیسی زبانان بومی نوشته شده و به همین دلیل باید توسط زبان آموزان سطح بالا مورد استفاده قرار گیرد. این مجموعه شامل تکنیک‌هایی مفید برای بهبود مهارت‌ یادگیری واژگان، و نیز کمک به یادگیری تاریخچه کلمات می‌باشد.


 

Vocabulary for Dummies

از مجموعه معروف ‘for Dummies’، این کتاب  لغت یک راهنمای واژگان قوی برای زبان آموزان و گویشوران انگلیسی محسوب می شود. دستورالعمل‌های شفاف و ساده، همچنین سبک ساده و طنزگونه، این کتاب واژگان را به یک منبع عالی برای دانشجویان زبان انگلیسی درسطح بالا تبدیل کرده است.


 

Cambridge Encyclopedia of the English Language

این کتاب مرجع، جهت استفاده زبان آموزان بومی انگلیسی نوشته شده است بنابراین فرصتی است مناسب برای زبان آموزان سطوح بالا جهت درک جنبه‌های دشوارتر زبان انگلیسی که شامل کاربرد اصطلاحی، دانشگاهی، و فنی زبان انگلیسی و بسیاری موارد دیگر می‌شود.


 

American Accent Training

“American Accent Training” یک دوره خودآموز است که توسط آن کوک (Ann Cook) تهیه شده و مطمئنا در بهبود تلفظ هر زبان آموز پیشرفته‌ای اثربخش است. این مجموعه شامل یک کتاب درسی و پنج سی دی صوتی است. کتاب شامل تمام تمرینات و منابع آزمونی مرتبط با مطالب داخل سی دی‌های صوتی است.

منبع: ThoughtCo