Page views: 22

زمان استفاده از The در زبان انگلیسی

زمان استفاده از The در زبان انگلیسی

یکی از مهمترین کلمات در زبان انگلیسی به طرز شگفت انگیزی کوتاه است؛ که فقط سه حرف دارد.

این کلمه “the” است!

ممکن است کوچک باشد، اما دانستن زمان استفاده از “the” در زبان انگلیسی می‌تواند مشکلی بزرگ برای زبان آموزان به حساب بیاید.

چه زمانی از این کلمه استفاده می‌کنید؟ چه زمانی از آن استفاده نمی‌کنید؟

اصلاً چرا لازم است از آن استفاده کنید؟

بیایید هر آنچه را که می‌بایست در مورد این کلمه کوچک، اما قدرتمند دانست، بدانیم!

چرا “The” در زبان انگلیسی ضروری است

در بیش از ۱۵۰ زبان در جهان کلمه‌ای معادل “the” در انگلیسی وجود ندارد. بنابراین، ممکن است فهم اینکه چرا زبان انگلیسی اصلاً به کلمه “the”احتیاج دارد دشوار باشد.

انگلیسی مدرن نسبت به بسیاری از زبان‌ها دستور زبان بسیار متفاوتی دارد. در این زبان موارد چندانی  (از اینکه تغییر در کلمه بیانگر تغییر در معنا باشد) به چشم نمی‌خورد.

به عنوان مثال: در زبان رومانیایی،‌ copil ” یک کودک (a child)” است؛ اما copilul “کودک (the child)” است. زبان رومانیایی کلمه جداگانه‌ای برای “the” استفاده نمی‌کند زیرا “the” بخشی از کلمه است.

بسیاری از زبان‌ها به روش مشابه زبان رومانیایی کار می‌کنند: شما یک کلمه جداگانه برای “the” یاد نمی‌گیرید، اما می‌آموزید که کلمات را برای انعکاس (نشان دادن) معنی آن‌ها تغییر دهید.

زبان انگلیسی به جای تغییر خود کلمات، به کلمات کوچکی مانند “the” برای بیان معانی خاص بستگی دارد. این کلمات حروف تعریف نامیده می‌شوند و شامل کلمات “the”، “a” و “an” هستند.

کلمات “a” و “an” حروف تعریف نامعین هستند زیرا از آن‌ها برای صحبت در مورد چیزهای غیرخاص استفاده می‌شوند. کلمه “the” یک حرف تعریف معین است و برای صحبت در مورد چیزهای خاص استفاده می‌شود.

با استفاده درست از “the” در زبان انگلیسی، موفق به انجام این دو کار مهم می شوید:

  • منظور خود را شفاف می کنید. استفاده از “the” یا گاهی اوقات عدم استفاده از آن می‌تواند راهی برای بیان واضح‌تر منظور شما باشد. در مورد زمان و دلیل استفاده از “the” در زبان انگلیسی به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.
  • کلام شما به انگلیسی زبانان شبیه تر می شود. گویشوران بومی انگلیسی انتظار دارند که “the” را بشنوند، اما نه به صورت اتفاقی و بی هدف. وقتی از “the” به درستی استفاده کنید، انگلیسی شما روان‌تر به نظر می‌رسد.

نحوه تمرین استفاده از “The” در زبان انگلیسی

برای کسب مهارت در استفاده صحیح از “the”، باید آن را تمرین کنید (حتی شده مثل تازه کارها). و این یعنی اینکه استفاده گویشوران بومی از “the” را هم باید ببینید و هم بشنوید، و تلاش کنید تا خود شما نیز از آن استفاده کنید.

“The” را از منابع دنیای واقعی یاد بگیرید.

هنگامی که برای اولین بار با کلمه “the” آشنا شدید، سعی کنید در مورد نحوه استفاده از آن توسط انگلیسی زبانان ایده بگیرید.

آن را در کتاب‌های ساده مانند کتاب‌های کودکان که به شما در یادگیری دستور زبان انگلیسی کمک می‌کنند، جستجو کنید.

آن را در آهنگ‌های انگلیسی زبان گوش دهید.

آن را وقتی که در مکالمات انگلیسی استفاده می‌شود، بشنوید.

از “the” در مکالمه استفاده کنید.

هنگامی تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی، توجه داشته باشید که چه زمانی باید از “the” استفاده کنید.

اگر با کسی رو در رو یا تلفنی صحبت می‌کنید، زمانی که آن فرد از “the”  استفاده می‌کند خوب گوش دهید. سپس سعی کنید آن‌ را کپی کنید.

به عنوان مثال، اگر دوست شما بگوید: “The weather here is terrible” (هوا اینجا وحشتناک است). شما می‌توانید بگویید: “Why is the weather so bad” ( چرا هوا اینقدر بد است؟).

جملات دارای “the” را تمرین کنید و بنویسید.

هنگام تمرین نوشتن انگلیسی، از “the” در جملات خود استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید که چه زمانی از “the” یا کلمه مشابه (مانند “a” یا “an”) استفاده کنید، می‌توانید تمرینات گرامری انجام دهید تا به شما در چگونگی استفاده از “the” کمک کند.

این تمرینات همچنین به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه زمانی از هیچ حرف تعریفی ( یعنی “the”، “a” یا “an”): استفاده نکنید.

زمان استفاده از “The” در زبان انگلیسی؛ یک راهنمای مطمئن

دانستن زمان استفاده از “the” در زبان انگلیسی همیشه آسان نیست. ما برخی از مثال‌ها و دستورالعمل‌ها (قوانین کلی) را بررسی خواهیم کرد.

دلایل استفاده از “The” در زبان انگلیسی

دلایل زیادی برای استفاده از “the” در زبان انگلیسی وجود دارد. در اینجا چند مورد رایج بیان شده است.

خاص شدن

در انگلیسی (به خصوص در انگلیسی آمریکایی) “the” برای صحبت  در مورد یک شخص، مکان یا چیز خاص استفاده می‌شود.

فرض کنیم شما در رستوران در حال صرف ناهار هستید. اگر در منو سوپ، سالاد، همبرگر و ساندویچ وجود داشته باشد، می‌توانید بگویید: “I’ll have the spinach salad and the mushroom burger” ( من سالاد اسفناج و همبرگر قارچ خواهم داشت).

در رستوران احتمالاً بیش از یک نوع سالاد و یک نوع همبرگر موجود است، اما شما با استفاده از  “the” می‌خواهید که این موارد خاص ذکر شده در منو را براساس سایر گزینه‌های ممکن انتخاب کنید.

در اینجا چند نمونه دیگر از این روش بسیار معمول، برای استفاده از کلمه “the” آورده شده است:

“I want to adopt the puppy we saw yesterday .”

.شما فقط توله سگ نمی‌خواهید، آن توله سگ خاص را می‌خواهید

“I’ll get the kids ready to go outside.”

.شما به گروهی از بچه‌های خاص اشاره می‌کنید که مسئولیت آن‌ها را دارید

“Did you play the game all night?”

شما به یک بازی خاص علاقه مند هستید، نه هر بازی. به احتمال زیاد یک بازی که قبلاً درباره آن صحبت کرده‌اید

شنیدن کلمات ناگفته

ممکن است از دوستی بشنوید که می‌گوید: “I’m going to the store to get some potatoes” (من به فروشگاه می‌روم تا سیب زمینی بگیرم). از آنجا که بیش از یک فروشگاه وجود دارد، کدام فروشگاه  مد نظر خواهد بود؟

کمی بعد در همان شب، مشغول تماشای اخبار هستید که می‌شنوید کسی آسیب دیده و “به بیمارستان منتقل شده است” (taken to the hospital). باز هم می دانید که بیش از یک بیمارستان وجود دارد، بنابراین این کمی گیج کننده است.

این موضوع کمک می‌کند تا دریابید که کلمات ناگفته‌ای در این جملات وجود دارد.

به عنوان مثال، وقتی می‌گوییم: “the store” یا “the hospital”، ممکن است واقعاً بگوییم نزدیکترین فروشگاه و یا بیمارستان منطقه.

همچنین می‌توانید بگویید: “من به دفتر می‌روم” (I’m going to the office). منظورتان این است: “من به دفتری که در آن کار می‌کنم می‌روم.” (I’m going to the office where I work). این نمونه دیگری از کلمات پنهان یا ناگفته است.

کاربرد انگلیسی بریتیش در مقابل انگلیسی آمریکایی

برای برخی از کلمات مانند “hospital”، استفاده انگلیسی بریتیش و انگلیسی آمریکایی از کلمه “the”  متفاوت خواهد بود. بیایید به چند نمونه نگاه کنیم:

British English

American English

کلمات و مفاهیم

“I was in hospital”

“I was in the hospital”

Hospital

“We went to market”

“We went to the market”

Market

“He wears warm clothes in winter”

“He wears warm clothes in the winter”

Seasons of the Year

(فصل‌های سال)

“She went there on the Monday”

“She went there on Monday”

Days of the Week

(روزهای هفته)

سعی کنید روی قوانین مربوط به نوع انگلیسی (آمریکایی یا انگلیسی) که می‌خوانید تمرکز کنید، اما زیاد نگران این اختلافات نباشید.

گویشوران مسلط به انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتیش معمولاً می‌توانند به راحتی یکدیگر را درک کنند. بنابراین مهم نیست که برای این کلمات خاص کدام مجموعه از قوانین را دنبال  می کنید.

صحبت در مورد یک گروه کلی

می‌توانید از “the” همراه با یک اسم مفرد، برای صحبت در مورد کل یک گروه استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: “The cat is a furry animal”. البته گربه‌های بسیار بسیار زیادی در جهان وجود دارند. اما وقتی می‌گویید، “گربه حیوان پشمالویی است”، مردم می‌دانند که شما در مورد گربه‌ها به عنوان یک گونه (گروه ویژه) صحبت می‌کنید.

 “The” برای صحبت در مورد گروه‌های دیگر ،به طور کل، استفاده می‌شود:

The English and the Italians played in the World Cup.”

The elderly (older people) have different needs than the

 

صحبت کردن در مورد برخی از کشورها

زبان انگلیسی به طور معمول از “the” همراه با نام یک کشور استفاده نمی کند. به عنوان مثال: شما نمی‌گویید: “the Germany”، “the France” یا “the Croatia”. با این حال، موارد استثنایی نیز وجود دارد (مثال‌هایی که از قوانین پیروی نمی‌کنند).

ما در زبان انگلیسی هنگام صحبت در مورد کشورهایی که از تعداد زیادی سرزمین، ایالت‌ها و یا جزایر تشکیل شده‌اند، از  “the” استفاده می‌کنیم:

The Philippines

The Bahamas

The Netherlands

 

صحبت کردن در مورد جغرافیا

شما می‌توانید از “the” در کنار نام اقیانوس‌ها، رودخانه‌ها، دریاها، تنگه‌ها و خلیج‌ها و همچنین رشته کوه‌ها استفاده کنید:

The Indian Ocean

The Mississippi River

The Caspian Sea

The Bering Strait

The Gulf of Mexico

The Pyrenees

چند خلیج نیز معمولاً وقتی اسم آن‌ها از الگوی “—the Bay of” پیروی می‌کند از “the” استفاده می‌کنند:

The Bay of Bengal

The Bay of Fundy

The Bay of Kotor

بومیان ایالت‌های مریلند و ویرجینیا آمریکا تقریباً همیشه خلیج مشترک خود را “the Chesapeake Bay” می‌نامند، حتی اگر از الگوی معمول پیروی نکند. از طرف دیگر، Francisco Bay و Paradise Bay از “the” استفاده نمی‌کنند.

برجسته سازی بی همتا بودن چیزی

وقتی فقط یک نمونه از چیزی وجود دارد، هنگامی که در مورد آن صحبت می‌کنیم از “the” استفاده می‌کنیم.

فقط یک جهان وجود دارد، بنابراین می‌گوییم: it’s the universe.

در جهان میلیاردها ستاره وجود دارد، اما فقط یک خورشید است که سیاره ما به دور آن می‌چرخد، بنابراین آن را در زبان انگلیسی “the sun” می‌نامیم.

میلیاردها سیاره در جهان وجود دارد. اما در حال حاضر فقط یک سیاره خانگی برای انسان وجود دارد که ما آن را “the earth” می‌نامیم.

 

 خاص جلوه دادن چیزی

گاهی اوقات، از کلمات بسیار معمولی انگلیسی برای صحبت کردن در مورد چیز خاص و منحصر به فردی استفاده می‌شود. به عنوان مثال ۵۰ ایالت، کشور خاصی به نام “ایالات متحده” (the United States) را تشکیل می‌دهند. و رئیس جمهور آن کشور در ساختمانی زندگی می‌کند که آن “کاخ سفید” (the White House) نامیده می‌شود.

هر دو کلمه “white” و “house” کلمات معمولی (متداولی) هستند، همانطور که “united” و “states”  هم هستند. بنابراین ما از “the” استفاده می‌کنیم تا روشن کنیم که در مورد چیز بسیار خاصی صحبت می‌کنیم.

وقتی درباره the European Union”، the United Nations”، “the United Kingdom” یا “the World Cup” صحبت می‌کنیم، همین امر صادق است.

اهمیت دادن به چیزی

افزودن “the” می‌تواند اهمیت را نشان دهد.

در طول یک بحث داغ، ‌ممکن است بگویید: “That’s not the point”

وقتی این حرف را می زنید، به شنونده خود می‌گویید که متوجه موضوع اصلی بحث شما نیستند.

اگر بگویید، “”You’re the love of my life به شخصی خاص می‌گویید که این بزرگ‌ترین عشق در کل زندگی شما است. حتی اگر قبلاً عاشق بوده باشید،‌ آن شخص برای شما تنها عشقی  “the one” است که از آن صحبت می کنید.

“The one” همیشه مربوط به  مقوله های عاشقانه نیست. گاهی اوقات مفهوم آن “کسی است که من می‌خواهم” (the one that I want) یا “کسی است که شما در مورد آن صحبت می‌کنید” (the one you’re talking about).

حفظ ترتیب چیزی

“The” اغلب هنگام توصیف ترتیب چیزی استفاده می‌شود. “The” در زبان انگلیسی با اعداد ترتیبی مانند “first”، “second”، “third” یا “eighteenth” استفاده می‌شود.

“The” را می‌توان با کلماتی مانند “most”، “only”، “best” و “worst” استفاده کرد. ( به این نوع کلمات که معنی اسم و کلمات دیگر را در انگلیسی تغییر می‌دهند صفت گفته می‌شود.)

همچنین می‌توانید از “the” همراه با تاریخ استفاده کنید. به عنوان مثال،

 “The United States celebrates Independence Day on the fourth of July.”

یا

“Children dress up for Halloween on the thirty-first of October.”

چه زمانی نباید از “The” استفاده کنید

اینکه بدانید چه زمانی از “the” استفاده نکنید به اندازه استفاده از “the” مهم است. برای درک این موضوع چند راهنما وجود دارد.

صحبت کردن در مورد برخی از نام‌های خاص

در زبان انگلیسی “The” با اسم کوچک یا نام خانوادگی افراد استفاده نمی‌شود، مگر اینکه از یک نام خانوادگی بخواهید برای صحبت در مورد کل آن خانواده استفاده کنید. به عنوان مثال، شما هرگز نمی‌گویید: “the Mary” یا “the Mr. Smith”، اما می‌توانید بگویید “the Smiths are going shopping”.

  • برای بسیاری از اسامی شرکت ها، فقط وقتی از نام کامل آن استفاده می‌کنید ممکن است “the” به کار ببرید. به عنوان مثال، نام کامل دیزنی “The Walt Disney Company” خواهد بود.
  • شما نمی‌توانید از “the” استفاده کنید مگر اینکه چیزی را به قبل یا بعد یک اسم اضافه کنید:

“We went to the McDonald’s down the street.”

“I wanted the mobile I saw at the Vodafone store in High Street.”

The local Tesco just started selling a new brand of hot sauces.”

وقتی کلماتی مانند  “company”، “corporation” یا  “association” را بعد از یک اسم خاص اضافه می‌کنید، می‌توانید “the” را در مقابل آن اسم بیاورید.

برخی از نام‌های خاص، مانند نام شرکت‌ها (شرکت‌های بزرگ) از کلمه “the” به عنوان بخشی از نام‌های خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال،‌ “The Home Depot” یک فروشگاه بزرگ آمریکای شمالی است که لوازم و تجهیزات ساختمانی را به فروش می‌رساند.

“The” اغلب با نام مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها استفاده نمی‌شود:

“He got a degree from Harvard University.”

“Bart and Lisa are students at Springfield Elementary School.”

“Rydell High held a school dance.”

“The students at Hogwarts live in four houses.”

با این حال، اگر در مورد مدرسه‌ای با نامی مانند “دانشگاه مریلند” یا “دانشگاه اکستر” صحبت می‌کردید، قبل از کلمه “university” از “the” استفاده کنید.

 

استفاده از مفهوم مالکیت ذکر نشده (ولی درک شده از متن)

شما اغلب می‌شنوید که گویشوران بومی انگلیسی می‌گویند:

“I’m going to work after I drive my daughter to school”.

“To work” یا “to school” تقریباً مانند افعال در اشکال مصدر به نظر می‌رسند.

در این حالت، “work” و “school” هر دو مکان فیزیکی هستند. با این حال، شما در این جمله از  “the” در مقابل “work” یا  “school” استفاده نمی‌کنید.

تصور کنید که در جملاتی از این قبیل، روابط ملکی ناگفته یا قابل فهم وجود دارد (کلماتی که مالکیت  را نشان می‌دهد). بنابراین جمله “I’m going to work after I drive my daughter to school” را می‌توان اینطور درک کرد:

“I’m going to (my) work(place) after I drive my daughter to (her) school.”

در مورد چیزی به طور کلی صحبت کردن

زمانی که درباره بیش از یک چیز غیر خاص مانند کتاب یا میوه یا سبزیجات صحبت می‌کنید، نباید از “the” استفاده ‌کنید.

اگر به طور کلی درباره برخی خصوصیات شخصی فرد مانند صبر یا مهربانی صحبت می‌کنید، “the” را استفاده نکنید:

“Books can teach us a lot.”

“Fruits and vegetables are good for health.”

“Patience is a virtue.”

“Kindness makes it easier to get along with others.”

چه زمانی از “A” یا “An” به جای “The” استفاده کنید

مواقعی وجود دارد که شما می‌خواهید فقط در مورد یک موضوع صحبت کنید و در مورد چیز خاصی صحبت نمی‌کنید.

این زمانی است که شما می‌توانید از “a” یا “an” به انگلیسی استفاده کنید.

صحبت درباره موارد مفرد و غیر خاص

اگر می‌خواهید درباره یک مورد مفرد- یا حتی یک شخص- صحبت کنید  که خاص نیست، می‌توانید به جای “the” از “a” یا “an” استفاده کنید:

A boy was eating an apple while reading a book about a toy train.”

یا ممکن است بگویید: “I’d like a cup of coffee, please.” شما که یک فنجان قهوه خاص نمی‌خواهید. هر فنجان قهوه‌ ای که باشد فرقی نمی کند.

مطابقت “a” یا “an” با کلماتی که توصیف شان می‌کنند.

“a” و “an” دقیقاً به یک معنی هستند و اصولاً به شیوه مشابهی استفاده می‌شوند.

“A” با کلماتی استفاده می‌شود که با  یک همخوان (consonant) شروع می‌شوند.

“An” با کلماتی استفاده می‌شود که با یک واکه (vowels) شروع می‌شوند.

ما این مطلب را با دقت بیشتری بررسی خواهیم کرد، به ویژه در مواردی که هنگام انتخاب بین “a” و  “an” باید بیشتر مراقب باشید.

واکه هایی که بنظر واکه نیستند.

کلمات انگلیسی مانند “Europe”، “use” و “universe” به ظاهر با یک  واکه شروع می‌شوند، اما نه با یک صدای واکه.

بنابراین شما می‌گویید: “a European country” اما نمی‌گویید: “an European vacation”.

در واقع چگونگی نوشتن  یک کلمه خاص مهم نیست.

چنانچه کلمه ای  با حرفی شروع شود که صدای واکه بدهد، می‌توانید از  “an” استفاده کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بگویید در ابتدای کلمه “Europe” یک e وجود دارد. اما باید بگوییم که “Europe”، با صدای /u/ شروع می‌شود.

حرف “h”

حرف h در ابتدای کلمه انگلیسی می‌تواند یک مشکل باشد.

بعضی اوقات، در کلماتی نظیر “history”،‌ “help” و “helmet”،مانند یک همخوان تلفظ می‌شود.

در مواقع  دیگر،‌ h  در انگلیسی بی صدا است. اولین صدا در کلمه ای که با h شروع می‌شود ممکن است یک واکه باشد؛ در کلماتی مثل “hour”، “honest” و “heir” حرف h تلفظ نمی‌شود.

بیایید این مطلب را بصورت عملی ببینیم:

An honest man named Harpo was an heir to the throne of Freedonia. A history of his country says that he often wore a helmet.”

 

یک مبحث تاریخی

یکی از موارد بسیار خاص کلمه “historic” است. حتی گویشوران انگلیسی زبان بومی هم نمی توانند توافق کنند که آیا باید از “a” یا “an” با “historic” استفاده کنند.

این مشکل همچنین در خصوص کلمه “historical” وجود دارد.

در هر صورت خبر خوب این است که شما می‌توانید از “a” یا “an” استفاده کنید.

با مثال‌هایی که بررسی کردیم، کلمه “the” در انگلیسی دیگر برای شما رمز آلود نخواهد بود.

بنابراین، دفعه بعد که به انگلیسی صحبت می‌کنید یا می‌نویسید، ایده بهتری در مورد استفاده یا عدم استفاده از “the”، “a” یا “an” خواهید داشت. و این گامی مهم برای روان‌تر صحبت کردن زبان انگلیسی است!

منبع: FluentU language and culture blog