Page views: 11

چگونه می‌توانم مهارت انگلیسی صحبت کردن خود را بهبود ببخشم؟

چگونه می‌توانم مهارت انگلیسی صحبت کردن خود را بهبود ببخشم؟

آیا تا به حال این حس را داشته اید که نمی‌توانید درست به انگلیسی صحبت کنید؟

حتی اگر ساعت‌ها در خانه انگلیسی تمرین کنید و تمام کلمات استفاده شده را بلد باشید، گاهی اوقات آن‌ها درست از دهان شما بیرون نمی‌آیند!

اگر تا به حال با این مشکل روبرو شده‌اید، ممکن است از خود پرسیده باشید که…

چگونه می‌توانم قدرت انگلیسی صحبت کردن خود را بهبود ببخشم؟

مشکل ممکن است اصلاً دانش زبانی شما نباشد. شاید فقط به اعتماد به نفس بیشتری نیاز داشته باشید!

اعتماد به نفس به معنای بالا نگه داشتن سر در هنگام صحبت است. این بدان معنی است که از خطا نترسید و هنگام انجام خطا آن را بپذیرید. یعنی انگلیسی صحبت کردن با تمام قدرت!

با کمی اعتماد به نفس بیشتر، به یک گویشور انگلیسی زبان مبدل شوید

اما چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ شما می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتر به یک گویشور انگلیسی زبان تبدیل شوید اگر …

روی تلفظ کلمات و صداها کار کنید. صحبت کردن جلوی آینه را تمرین کنید، با تماشا و گوش دادن به یک کلیپ ویدئویی جملات آن را تکرار کنید و بگویید.

تسلط خود را روی جملات بهبود ببخشید. روان بودن و تسلط به این معناست که چقدر می‌توانید بدون مکث یا توقف صحبت کنید. به جای تک تک کلمات، تمرکز خود را بر روی معنای کلی بگذارید.

کلمات جدید بیشتری یاد بگیرید. هر چه کلمات بیشتری بلد باشید، راحت‌تر می‌توانید در مورد هر چیزی با دیگران صحبت کنید!

از تمرینات سرگرم کننده  مختص به فن بیان در جمع که اعتماد به نفس ایجاد می‌کند استفاده کنید!

حتی بهترین سخنرانان قبل از سخنرانی نیاز به تمرین دارند.

البته شما نمی‌توانید پاسخ‌های دقیق خود را به هر سوالی که ممکن است در طول روز از شما پرسیده می‌شود را تمرین کنید. اما می‌توانید تمرین کنید که چگونه نفس بکشید، درست صحبت کنید و از همه مهم‌تر بداهه صحبت کنید – همه چیز را مرتب و آماده کنید!

حالا بیایید این کار را با مطلبی شروع کنیم که احتمالاً فکرش را هم نمی‌کنید: نفس کشیدن.

 

مهارت انگلیسی صحبت کردن خود را با ۷ روش قدرتمند و اثبات شده بهبود ببخشید

نفس کشیدن را تمرین کنید

آیا می‌دانید چگونه نفس بکشید؟ البته که آن را انجام می‌دهید! شما در حال انجام آن هستید.

نفس کشیدن یک قسمت مهم در صحبت کردن است – انجام درست این کار می‌تواند به شما کمک کند تا آرام باشید و همچنین می‌تواند به تسلط شما کمک کند ( اگر در وسط جمله نفس کم آوردید، باید توقف کنید!). بسیاری از سخنرانان، بازیگران و سایر افرادی که از صدای خود بسیار استفاده می‌کنند قبل از اینکه صحبت خود را انجام دهند روی تنفس خود تمرین می‌کنند.

برای تمرین تنفس، صاف بایستید ( یا بنشینید). مدت زمان دم و بازدم را بشمارید. بازدم‌ها (نفس به بیرون) را دو برابر بیشتر از دم‌ها (نفس به داخل) را امتحان کنید – این نیز یک روش آرام سازی یوگا است. آیا هنوز احساس آرامش بیشتری دارید؟ هنگام بازدم با زمزمه کردن، گلوی خود را گرم کنید. زبان خود را در دهان خود حرکت دهید. دهان شما نیز گاهی به ورزش احتیاج دارد!

صداهای مصوت ایجاد کنید

با ایجاد صدای واکه‌های A، E، I، O و U دهان خود را برای صحبت آماده کنید. هنگام تولید این صداها، با دهان خود شکلی ایجاد کنید. در اصوات و اشکال اغراق کنید – این بدان معنی است که آن‌ها را هم بسیار بزرگ  و هم برجسته می‌ سازید.

این تمرین به تلفظ اصوات شما کمک می‌کند، زیرا شنیدن تفاوت بین cat و cut آسان‌تر می‌شود.

صحبت کردن سریع و آهسته

این کار یک تمرین عالی برای ضبط کردن است. اکثر تلفن‌ها دارای دستگاه ضبط یا دوربین فیلمبرداری هستند.

یک پاراگراف کوتاه پیدا کنید که در سطح سواد خواندن شما باشد. سپس صدای خودتان را در حال خواندن به دو روش مختلف ضبط کنید – اول با سرعت بالا ، بعد خیلی آهسته.

به صداهای ضبط شده گوش دهید. نظرتان درباره این صدا ها چیست؟ شما هنگام صحبت کردن نیز باید چنین تفاوتی را احساس می‌کردید. آرام صحبت کردن به شما کمک می‌کند تا بر تلفظ (و اینکه چقدر واضح صحبت می‌کنید) تمرکز داشته باشید. سریع صحبت کردن به شما کمک می‌کند تا بر روانی کلام خود کار متمرکز باشید، زیرا دیگر نگران تک تک کلمات نیستید.

بدیهه گویی

بدیهه گویی (یا به طور خلاصه فی‌البداهه) به معنی تولید (کلمات و جمله) در لحظه است. بسیاری از ایده‌های بدیهه‌ گویی بسیار سرگرم کننده، وجود دارد که میتوانید از آنها بهره ببرید.

در اینجا دو ایده بدیهه گویی وجود دارد که می‌توانید به تنهایی انجام دهید:

  • یک شی معمولی را انتخاب کنید (مانند یک قلم) و درباره آن داستانی بسازید. در مورد اهمیت آن برای شما، اینکه چگونه به شما در یافتن خواهر گمشده تان کمک کرده یا اینکه چگونه زندگی شما را نجات داده صحبت کنید. داستانی دیوانه کننده بسازید!
  • یک حرف از حروف الفبا را انتخاب کنید و تا جایی که می‌توانید صحبت کنید در حالی که هر جمله را با این حرف شروع می‌کنید. هنگام صحبت کردن ابتدا با حرف A شروع کنید و سپس از حروف دیگر الفبا استفاده کنید. این کار سخت‌تر از آن است که به نظر می‌رسد!

برای مدت دو دقیقه صحبت کنید

این نوع دیگری از بداهه است که می‌تواند به بهبود تسلط شما و افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

یک تایمر (روی تلفن یا ساعت خود) به مدت دو دقیقه تنظیم کنید. یک موضوع تصادفی انتخاب کنید – می‌توانید موضوعات روزمره برای گفتگو را در وب سایت Conversation Starters یا موضوعات فکورانه را در  Writing Exercises  پیدا کنید.

اکنون بدون اینکه به خودتان وقت بدهید تا درباره آن فکر کنید دو دقیقه کامل در مورد آن موضوع صحبت کنید.

دقیقه اول ممکن است سخت باشد، اما امیدواریم که در دقیقه دوم با اطمینان و راحتی بیشتری صحبت کنید. هر بار که لازم است این کار را انجام دهید تا در دقیقه اول نیز راحت باشید.

دفعه بعدی که کسی از شما بخواهد تا در مورد خودتان  صحبت کنید، آمادگی خواهید داشت!

عبارات دارای تلفظ دشوار را به آرامی بگویید

Tongue twisters (پیچش زبان) عبارات و جملاتی است که گفتن آن‌ها به سختی انجام می‌شود. این عبارات قرار است با سرعت بالا و برای سرگرمی گفته شوند،‌ تا ببینید قبل از گیج شدن زبان چقدر سریع می‌توانید پیش بروید.

آهسته ادا کردن این عبارت راهی مناسب در تمرین روی تلفظ و صراحت کلام شماست.

یکی ازبسیار موارد پیچش‌های زبانی (Tongue twisters) موجود در این سایت را انتخاب کنید و آن را به آرامی ادا کنید و اطمینان حاصل کنید که هر کلمه را به درستی و وضوح می‌گویید.

قلمبه سلمبه صحبت کنید

اکنون که  بیان کلمات با مفهموم را تمرین کردید، وقت آن است که کلمات نامفهوم را نیز تمرین کنید!

نامفهوم حرف زدن به زبان ساده، به معنای صحبت کردن با کلمات خود ساخته ای است که معنی ندارند. جلوی آینه یا شخص دیگری بایستید یا بنشینید و سعی کنید بدون استفاده از کلمات واقعی مکالمه کنید. شما می‌توانید ازکلمات غیر واقعی  استفاده کنید و یا حتی حروف ABC‌ را به هم بچسبانید و کلمه بسازید.

اما چطور انجام این فعالیت ممکن است به مهارت انگلیسی شما کمک کند؟ صحبت فقط در محدود به استفاده از کلمات نیست – بدن و لحن شما (نحوه گفتن مطالب) تفاوت چشمگیری در درک مفاهیم شما توسط مخاطب ایجاد می‌کند.

در حالی که قلمبه سلمبه صحبت می‌کنید، از دست‌، بدن و لحن گفتار خود استفاده کنید تا کلمات پوچ را معنی‌دار کنید. سعی کنید نشان دهید غمگین، عصبانی، خوشحال، آشفته هستید. ببینید وقتی حتی از کلمات واقعی استفاده نمی‌کنید چقدر می‌توانید قابل فهم باشید؟

به منظور صحبت کردن، داشتن دانش زبان انگلیسی بسیار مهم است. اما مهم تر آن است که بدانید چگونه صحبت کنید. این تمرینات تفاوت زیادی در میزان اعتماد به نفس شما و توانایی تکلم  شما ایجاد می‌کند و اینکه در حین انجام  این فعالیت ها سرگرم خواهید شد!

منبع: FluentU language and culture blog