Page views: 16

۱۲ نکته ارزشمند مهارت نوشتن (Writing) به زبان انگلیسی برای مبتدیان

۱۲ نکته ارزشمند مهارت نوشتن (Writing) به زبان انگلیسی برای مبتدیان

یک فنجان قهوه یا چای آماده کنید.

موسیقی مورد علاقه خود را (به انگلیسی) روشن کنید.

یک تکه کاغذ یا یک دفترچه یادداشت پیدا کنید.

قلم یا مداد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس پشت میز تحریر قرار بگیرید.

قصد داریم چیزی بنویسیم!

وقتی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید، بسیار مهم است که بطور منظم این کار را انجام دهید. مهارت نوشتن (writing) در زبان انگلیسی آسان فراموش می شود(جدی گرفته نمی شود)،‌ زیرا اغلب زبان آموزان بر موضوعاتی مانند واژگان (vocabulary) و دستور زبان (grammar) تمرکز دارند.

اما آیا می دانستید!.. که Writing می‌تواند به شما در یادگیری واژگان (vocabulary)، دستور زبان (grammar)، هجی (spelling) و موارد دیگر زبان انگلیسی کمک کند!

بنابراین برای شروع مهارت نوشتن، ، در اینجا ۱۲ نکته مفید برای زبان آموزان مبتدی که در حال تحصیل زبان انگلیسی هستند بیان می‌شود. از آنجا که خواندن (reading) و نوشتن (writing) به یکدیگر بسیار مرتبط هستند، بنابراین برخی از این نکات شامل خواندن نیز می‌شود.

۱۲ نکته ارزشمند مهارت نوشتن (Writing) به زبان انگلیسی برای سطوح مبتدی

نوشتن به زبان انگلیسی را هر روز تمرین کنید

شما باید سعی کنید هر روز به انگلیسی بنویسید. تکرار به شما کمک می‌کند مهارت نوشتن را بیاموزید. نوشتن به زبان انگلیسی در ابتدا دشوار خواهد بود، اما اگر هر روز کمی بنویسید آسان‌تر می‌شود.

برای اطمینان از اینکه حتی یک روز هم از نوشتن غافل نمی‌شوید، باید سیستمی برای پیگیری روند پیشرفت خود داشته باشید. مثلا می‌توانید در تقویم روزانه خود یادداشت کنید یا از برنامه‌ای مانند Chains استفاده نمایید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا زمان خاصی از روز را به نوشتن اختصاص دهید که در واقع نکته بعدی که می خواهیم در اینجا بحث کنیم همین موضوع است.

 

بهترین زمان و مکان را برای نوشتن پیدا کنید

هر کسی بهترین زمان خود از روز را برای نوشتن دارد. شاید شما در صبح سرحال‌تر باشید. یا دوست دارید تا دیر وقت بیدار بمانید و در نیمه شب خلاقیت بیشتری داشته باشید. سعی کنید در ساعات مختلف روز بنویسید تا بفهمید چه زمانی برای شما مناسب تر است.

پس از دانستن زمان مناسب نوشتن، لازم است بدانید که کجا باید بنویسید. شاید در نوشتن در اماکنی  که سر و صدای زیادی وجود دارد مشکل داشته باشید. در این صورت، سعی کنید در مکانی آرام مانند کتابخانه بنویسید. یا شاید به کمی سروصدا در پس زمینه نیاز داشته باشید و بنابراین بهترین کار این است که در یک کافی شاپ شلوغ بنویسید. امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

اگر برای نوشتن به برخی از سروصدای پس زمینه احتیاج دارید، می‌توانید از وب سایت‌هایی مانند Rainy Mood و Calm برای صدای پس زمینه ی آرامش بخش استفاده کنید.

جایی را برای نگه داشتن نوشته های خود داشته باشید

یک دفترچه یادداشت برای نگه داشتن همه نوشته‌های خود در نظر بگیرید. با نگه داشتن همه مطالب در یک جا، می‌توانید به نوشته خود نگاه کرده و ببینید که چقدر پیشرفت داشته‌اید. همچنین می‌توانید تمام نوشته‌های خود را به یک باره مرور کنید و ببینید که آیا همان اشتباهات را مرتب مرتکب می‌شوید یا خیر.

اگر تایپ کردن مطالب در کامپیوتر را دوست دارید، به استفاده از Evernote برای نوشتن مطالب خود فکر کنید. Evernote یک وبسایت ( و برنامه گوشی‌های هوشمند) است که به نظم دهی امور زندگی شما کمک می‌کند. می‌توانید تمام نوشته‌های خود را در Evernote نگه دارید. همچنین می‌توانید برنامه نوشتن‌های خود را با تقویم این وبسایت هماهنگ کنید.

جای سرگرم کننده‌ی دیگری که می توانید نوشته های خود را در آنجا نگه دارید، یک وبلاگ است. شما می‌توانید به راحتی یک وبلاگ در Blogger یا WordPress راه اندازی کرده، امکان بازدید از وبلاگ را به حالت خصوصی ( بنابراین فقط شما می‌توانید آن را ببینید) یا عمومی ( دیگران می‌توانند بخوانند و نظر بدهند) تنظیم کنید.

موضوعی را انتخاب کرده و بنویسید

وقتی برای شروع آماده شدید، یک موضوع را انتخاب کنید و فقط  در مورد آن شروع به نوشتن کنید. به عنوان مثال اگر موضوع ماهیگیری است،‌ فرقی نمی‌کند که حقایقی درباره ماهیگیری بنویسید یا مطلبی راجع به زمانی که به ماهیگیری رفته بودید. زمانی که نوشتن چیزی را شروع می‌کنید به ذهن خود اجازه پرواز روی آن موضوع را بدهید. ۵ دقیقه برای خود وقت بگیرید  و کل این زمان را به نوشتن بپردازید. هنگامی که به این کار عادت کردید، این  بار ۱۰ دقیقه وقت برای این کار بگذارید.

هدف این تمرین نوشتن یک داستان کامل نیست. هدف این است که مغز شما به انگلیسی فکر کند و ببینید که چقدر می‌توانید در مورد موضوع مطلب بگویید. اگر نمی‌توانید به موضوعی خاص بیندیشید،باید نوشتن آزاد را شروع کنید. نوشتن آزاد زمانی است که قلم خود را روی کاغذ می‌گذارید و هر آنچه به ذهنتان می‌رسد را می‌نویسید. در نوشتن آزاد اینکه ایده های شما به هم مرتبط است یا نه اصلا اهمیتی ندارد.

یک دفتر یادداشت روزانه به زبان انگلیسی  برای خود داشته باشید

با داشتن یک دفترچه یادداشت شخصی (روزانه) به زبان انگلیسی، مطمئن می‌شوید که هر روز به کار نوشتن می‌پردازید. این کار یک روش عالی برای تمرین صرف فعل  (حال، گذشته و آینده) در نوشتن است. شما در مورد تمام کارهایی که در طول روز انجام داده‌اید به صورت گذشته می‌نویسید و برای مثال در مورد کارهایی که قصد دارید فردا انجام دهید در زمان آینده می‌نویسید.

وقتی بدانید که هر روز در دفتر روزانه خود  یادداشتی خواهید نوشت، احتمالاً در طول روز بیشتر به انگلیسی فکر می‌کنید. شاید به این دلیل که در حین انجام کارها، به این فکر می کنید که چگونه می خواهید در مورد آن‌ها به انگلیسی مطلب بنویسید.

بیش از یک پیش نویس داشته باشید

اولین پیش نویس (نسخه) که می‌نویسید کامل نخواهد بود. یک پیش نویس بنویسید و سپس برگردید و اشتباهات آن را بررسی کنید. آیا دفترچه‌ای که تمام نوشته‌های خود را در آن نگهداری می‌کنید، به خاطر دارید؟ وقتی به دنبال اشتباه می‌گردید باید لیستی از اشتباهات رایج خود را در آن دفترچه یادداشت کنید. حالا، وقتی اولین پیش نویس خود را ویرایش می‌کنید  اشتباهات خیلی تکراری خود را اصلاح کنید.

همچنین می‌توانید از سایت‌هایی مانند Hemingway Editor، Read-Able، Grammar Check یا Reverso برای بررسی هجی و دستور زبان نوشته خود استفاده کنید- اما به یاد داشته باشید این برنامه‌ها همه اشتباهات را پیدا نمی‌کنند.

هنگامی که نوشته خود را بررسی کردید، برگردید و این بارمتن اصلاح شده را بنویسید. وقتی آن را با دستور زبان، هجی و زمان درست بازنویسی می‌کنید، اصلاحات بکار گرفته شده را یاد می‌گیرید.

از دوست خود بخواهید نوشته‌های شما را ویرایش کند

از آنجا که به احتمال زیاد خودتان همه اشتباهات متن را پیدا نخواهید کرد، از دوستی که به زبان انگلیسی مسلط باشد بخواهید که نوشته شما را ویرایش کند. اگر شخص دیگری به کارهای شما نظارت کند، نوشته‌های شما با کیفیت‌تر شده، ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای برای نحوه بیان صریح نظرات خود کسب می‌کنید. دوست شما می تواند کل متن یا فقط بخشی را که با آن مشکل دارید برایتان ویرایش کند.

فهمیدن نظر یک شخص دوم درباره نوشته شما مفید خواهد بود. اگر کسی را نمی‌شناسید که بتواند نوشته شما را ویرایش کند از Lang-8 استفاده کنید. Lang-8 انجمنی از انگلیسی زبانان بومی است که نوشته‌های شما را به صورت رایگان ویرایش می‌کند.

اگر می‌خواهید روشی مطمئن‌تر برای اصلاح نوشته‌های خود داشته باشید و مایلید هزینه آن را پرداخت کنید، Editorr سرویسی است که در عرض چند دقیقه یک مقاله را ویرایش می‌کند. سپس می‌توانید بخش ویرایش شده را با بخش اصلی خود مقایسه کنید و برای دفعه بعدی که می‌نویسید از آن یاد بگیرید. Editorr از ویرایشگرهای (افراد) واجد شرایطی بهره می برد، بنابراین می‌توانید از صحت اصلاحاتی که دریافت می‌کنید اطمینان داشته باشید.

یک دیکشنری انگلیسی با خود داشته باشید

وقتی کلمه جدیدی را می‌شنوید یا می‌بینید، آن را در فرهنگ لغت خود جستجو کنید. چند بار کلمه را بگویید و آن را یادداشت کنید. آن را تا زمانی بگویید که برای گوش شما آشنا به نظر برسد. دفعه بعدی که نوشتید، سعی کنید حداقل با هر کلمه جدید یک جمله بنویسید. وقتی کلماتی را پیدا کردید که واقعاً دوستشان دارید یا مهم به نظر می‌رسند، آن‌ها را در فرهنگ لغت خود هایلایت کنید.

اگر نمی‌خواهید یک کتاب فرهنگ لغت را همیشه با خود حمل کنید، می‌توانید از دیکشنری‌های آنلاین مانند Merriam Webster یا Dictionary.com استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یکی از برنامه‌های فرهنگ لغت برای تلفن هوشمند خود بهره بگیرید.

مترادف و متضاد را بیاموزید

هر زمان که واژه جدیدی را در زبان انگلیسی جستجو می‌کنید، سعی کنید حداقل یک کلمه با همان معنی (مترادف) و کلمه‌ای که معنای مخالف آن دارد (متضاد) را یاد بگیرید. به عنوان مثال، کلمه “great” را در نظر بگیرید. مترادف آن شامل “excellent” و “fantastic”، در حالیکه متضاد آن “plain”، “ordinary” و “bad” هستند.

با یادگیری بیش از یک کلمه برای هر مفهوم، می‌توانید هنگام نوشتن با مخاطب انگلیسی زبان ارتباط بهتری برقرار کنید. در اینجا یک فرهنگ نامه (thesaurus) آورده شده است که حاوی مترادف و متضاد  کلمات است. یک کلمه را تایپ کنید و فرهنگ نامه به شما لیستی از مترادف‌ها را به رنگ نارنجی و متضادها را به رنگ خاکستری به شما می‌دهد. اگر روی کادر “Common” کلیک کنید، فقط مترادف و متضاد متداول را نشان می‌دهد.

Visual Thesaurus منبع عالی دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. کمی متفاوت از خود thesaurus است، زیرا ارتباط بین کلمات را در قالب تصویر، با خطوط کشیده شده بین کلمات مرتبط  نشان می‌دهد. این امر به شما امکان می‌دهد کلمات جدید را به روشی آسان و سرگرم کننده جستجو کنید، حال آنکه هنوز به تعاریف و مثال‌های متن دسترسی دارید.

فلش کارت بسازید

وقتی کلمات جدید، مترادف و متضاد آن‌ها را جستجو می‌کنید، مرتبا برای آن‌ها فلش کارت درست کنید. در یک طرف فلش کارت، کلمه را بنویسید. در طرف دیگر معنی، نوع کلمه (اسم، فعل، صفت و غیره) و یک جمله (با استفاده از کلمه مورد نظر) بنویسید. این فلش کارت‌ها را همواره مرور کنید و سعی کنید هر چه بیشتر از این کلمات در نوشته های خود استفاده کنید.

کتاب‌های انگلیسی را با صدای بلند بخوانید

همانطور که قبلاً گفتیم، خواندن و نوشتن به هم مرتبط اند. بنابراین بیشتر اوقات، خواندن کتاب‌های انگلیسی به شما کمک می‌کند نویسنده بهتری شوید. کار خود را با کتاب‌های ساده شروع کنید. هر کلمه‌ای که برای شما جدید است را یادداشت کنید و گفتن آن‌ها را تمرین کنید. این کار را با خواندن کتاب‌هایی مانند “Harry Potter” یا  “The Hunger Games” ادامه دهید. این کتاب‌ها برای جوانان و بزرگسالان نوشته شده‌اند، اما زبان آن‌ها کاملاً ساده است.

آهنگ‌ها و شعرها را ترجمه کنید

آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و متن آن را به انگلیسی ترجمه کنید. سپس سعی کنید آن را به انگلیسی بخوانید. حتی می‌توانید برخی از سطرها را به انگلیسی بازنویسی کنید تا قافیه ساخته شود. با شعرهایی که دوست دارید می‌توانید همین کار را انجام دهید. کلماتی که در آهنگ‌ها و شعرها به کار می‌روند احتمالاً با کلماتی که روزانه در کتاب‌ها، روزنامه‌ها و حتی دفتر روزانه خود می‌بینید بسیار متفاوت خواهند بود.

با تمرین آهنگ‌ها، شما می‌توانید نوشتن (writing) را تمرین کنید، و همچنین روش‌های جدیدی را برای صحبت در مورد مفاهیمی مانند عشق، ایمان،‌ ترس، طرد شدن و سایر موضوعاتی که معمولاً‌ در مورد موسیقی بیان می‌شود یاد خواهید گرفت. Lyrics Translate یک وبسایت واقعاً سرگرم کننده است که به شما اجازه می‌دهد خواننده یا عنوان آهنگ را انتخاب کنید و  سپس متن ترجمه شده را از میان تعداد زیادی از زبان‌ها دریافت کنید. یا می‌توانید زبان را انتخاب کنید و وبسایت لیستی از آهنگ‌ها را به شما ارائه می‌دهد.

مهمترین بخش همه این نکات این است که باید بطور منظم نوشت. نوشتن (به زبان انگلیسی) یک فرآیند یادگیری است. شما باید واژگان خود را بسازید، دستور زبان صحیح را بیاموزید و املا کلمات را یاد بگیرید.

هر چه بیشتر مهارت‌های خود را تمرین کنید، نوشتن آسان‌تر می‌شود. از آن لذت ببرید!

 

منبع: FluentU language and culture blog