Page views: 4

نوشتن انگلیسی آسان است: راهنمای نهایی مهارت نوشتن برای زبان آموزان انگلیسی

نوشتن انگلیسی آسان است: راهنمای نهایی مهارت نوشتن برای زبان آموزان انگلیسی

نوشتن انگلیسی (writing) مهم‌تر از چیزی است که فکر کنید!

دانستن چگونگی نوشتن به زبان انگلیسی می‌تواند به شما در سازماندهی و بیان واضح افکار کمک ‌کند.

حتی مهم‌تر از همه، نوشتن راهی برای برقراری ارتباط با دیگران در سراسر جهان است.

انگلیسی یک زبان جهانی است، به این معنی که مردم در سراسر جهان از آن برای برقراری ارتباط، تجارت، سرگرمی و بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی استفاده می‌کنند.

همانطور که مشاهده می‌کنید،‌ نوشتن به زبان انگلیسی مهارت بسیار مهمی است!

درسیر یادگیری مهارت نوشتن، درست نوشتن از بسیاری جهات به شما کمک خواهد کرد.

بیایید به همه آنچه که در ادامه این سفر معنادار و آموزشی برای تکمیل مهارت‌های نوشتن انگلیسی خود نیاز دارید، نگاهی بیندازیم.

انواع نوشتن انگلیسی

انواع مختلفی از نوشتن به سبک‌های مختلف، سطوح مختلف رسمی/ غیر رسمی، انواع واژگان و روش‌های چیدمان آن‌ها در این مقاله وجود دارد.

به همین دلیل بهترین نقطه برای شروع یادگیری، تفکر در مورد اهداف و انگیزه‌ها است.

از خود چند سوال بپرسید:

Am I learning English writing for a school project?

Am I learning to find a job in the United Kingdom?

درک اهداف شما به شما کمک می‌کند تا وقتی که صحبت از نوشتن (writing) می شود مسیر شما مشخص باشد. با این حال، اگر هدف نهایی شما تسلط به زبان انگلیسی است، می بایست هدف خود را بر درک انواع مختلف نوشته ها و سبک‌ها قرار دهید.

در ادامه خواهید فهمید که بین همه سبک‌های مختلف نوشتن شباهت‌هایی وجود دارد. عناصری مانند ریتم، جریان کلام، دستور زبان، هجی و شفافیت کلام همه از مولفه‌های یک نوشته خوب به زبان انگلیسی، بدون در نظر گرفتن نوع آن، هستند.

بیایید نگاهی به اشکال و سبک‌های مختلف نوشتن به انگلیسی و چگونگی تفکیک آن‌ها بیندازیم:

۵ نوع رایج مهارت نوشتن انگلیسی

نوع نوشته‌ها برای چه بافتی مناسب است چه شکلی است
مقاله‌ها (Essays) مدرسه و دانشگاه

ساختار کاملاً مشخصی دارد: مقدمه با موضوع اصلی (پایان نامه)، پیکره اصلی و در نهایت نتیجه گیری

نگارش دانشگاهی (academic writing) دانشگاه و برخی مشاغل

نگارش پیچیده همراه با تحقیقات گسترده، پاورقی ها و نقل قول‌ها

نگارش تجاری (business writing) کسب و کار و بسیاری از مشاغل

رسمی‌تر از نوشتن عادی است و معمولاً از واژگان خاص تجاری استفاده می‌کند

نامه‌ها و ایمیل‌ها هر نوع مکاتبه‌ای

از نامه‌های رسمی به همکاران گرفته تا ایمیل‌های غیررسمی ارسال شده برای دوستان

نگارش خلاقانه سرگرم کننده و بیان خویش

شامل ادبیات، رمان، داستان کوتاه، شعر و بسیاری از انواع مختلف (که معمولاً) داستان نویسی است

مقاله نویسی انگلیسی

مقاله نویسی انگلیسی برای بسیاری از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی که انگلیسی را در دبیرستان یا دانشگاه می‌آموزند، یک الزام است. به طور خلاصه، مقالات مقدمه‌ای با یک موضوع اصلی دارند، یک بخش میانی بسیار سازمان یافته که به موضوع مقاله می‌پردازد و یک نتیجه گیری که مقاله را به زیبایی به اتمام می‌رساند.

یادگیری نحوه نوشتن مقاله با کمک مقاله English essay tips نه تنها به شما کمک می‌کند که در کلاس نگارش پیشرفت داشته باشید، بلکه شاید در اصلی‌ترین سبک نوشتن انگلیسی نیز به شما کمک کند.

اگر قصد دارید در امتحان زبان انگلیسی مانند آزمون‌های کمبریج یا IELS شرکت کنید مقاله نویسی نیز مهم است. بسیاری از آزمون‌های ESL برای بخشی از آزمون نیاز به نوشتن مقاله دارید.

نوشتن انگلیسی به سبک آکادمیک

نوشتن انگلیسی متون آکادمیک یا دانشگاهی تنها برای دانشجویانی که قبلاً درک اولیه‌ای از نوشتن انگلیسی دارند، توصیه می‌شود. دلیل این امر این است که این یک فرم انگلیسی “سطح بالا” است که در مجلات دانشگاهی، مقالات پژوهشی، پروپوزال‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شود و به درک خوبی از عناصر مختلف نوشتن مانند نقل قول و پاورقی‌ها نیاز دارد. نوشتن متون دانشگاهی انگلیسی غالباً از واژگان پیشرفته و یک فرمت غیر منعطف (خاص و غیر قابل تغییر) شکل می گیرد.

اگر در یک کالج یا دانشگاه ثبت نام کرده‌اید و مجبور به نوشتن مقالات با استفاده از این سبک هستید، شاید لازم باشد نوشتن متون دانشگاهی را یاد بگیرید.

نگارش تجاری به زبان انگلیسی

انگلیسی زبان جهانی تجارت است. این بدان معنی است که اگر می‌خواهید در یک زمینه تجاری کار کنید یا در حال فعالیت هستید، لازم است با واژگان خاص و سبک نوشتن انگلیسی تجاری آشنا شوید. نوشتن برای تجارت رسمی‌تر از نوشتن عادی انگلیسی است و اغلب از اصطلاحات تجاری استفاده می‌کند که ممکن است در مکالمه روزمره نشنیده باشید.

با گذراندن دوره‌ای برای نوشتن آنلاین انگلیسی تجاری می‌توانید با این واژگان آشنا شوید. اگر تصمیم بگیرید این روش را انتخاب کنید، تمرکز خود را روی زبان رسمی و ارتباطات تکنولوژیکی خواهید گذاشت.

نوشتن نامه و ایمیل به انگلیسی

اگر از این لیست یک سبک نوشتن وجود داشته باشد که “باید یاد بگیرید”، آن  سبک نوشتن ایمیل است. نامه‌های الکترونیکی (ایمیل‌ها) یکی از رایج‌ترین راه‌های برقراری ارتباط آنلاین است و می‌تواند از بسیار غیررسمی تا بسیار رسمی باشد. بنابراین دانستن نحوه نوشتن ایمیل به انگلیسی برای هر زبان آموز بسیار مهم است.

البته نوع قدیمی‌تر و شاید تاثیرگذارتر نوشتن ایمیل، در واقع نوشتن نامه به انگلیسی است. شاید قدیمی به نظر برسد اما نوشتن نامه‌های دستی هنوز مهارتی است که به ویژه در شرایط رسمی‌تر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشتن خلاقانه انگلیسی

آخرین موضوع اما با اهمیت، نوشتن خلاقانه است. نوشتن خلاقانه اشکال مختلفی از جمله داستان، شعر، نمایشنامه‌ نویسی و غیر داستانی را در بر می‌گیرد. با این وجود، ویژگی مشترک بسیاری از سبک‌های نوشتن خلاقانه، نوشتن توصیفی است. این یک روش خارق‌العاده برای افزودن عمق بیشتر به نوشتن و هیجان انگیز کردن آن است!

ممکن است فکر کنید که اگر زبان آموز انگلیسی هستید، نوشتن خلاقانه مهارتی نیست که باید روی آن کار کنید اما این نوع نوشتن می‌تواند چیزهای زیادی را به شما بیاموزد! به عنوان مثال، نوشتن یک مکالمه می‌تواند به  شما در مورد چگونگی صحبت کردن مردم بیشتر بیاموزد، در حالیکه شعر می‌تواند در بهبود جریان نوشتاری و ریتم شما کمک کند.

به علاوه، سرگرم کننده نیز می باشد!

چگونه مهارت‌های نوشتاری انگلیسی خود را بهبود ببخشیم

یک فرمول بسیار ساده برای بهبود مهارت‌های نوشتاری انگلیسی شما وجود دارد: بیشتر بخوانید و بیشتر بنویسید.

خب، شاید گفتن این کار راحت‌تر از انجام آن باشد! خوشبختانه ما برخی از نکات و منابعی  را در اختیار داریم که روند یادگیری را ساده می‌سازد.

نوشتن، مجموعه‌ای از قوانین خاص خود را دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا متن شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، چندین سبک نوشتاری مختلف به زبان انگلیسی وجود دارد. این بدان معنی است که برخی از قوانین برای انواع مختلف نوشتن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، نامه کاری به یک همکار، بسیار رسمی‌تر و ساختارمندتر از یک ایمیل فوری به یک دوست است. شعر توصیفی است و تمرکز آن روی استفاده از زبان زیبا است، در حالیکه نوشتار آکادمیک بیشتر به استفاده از یک زبان عینی و ملموس (خاص)، بدون کلمات اضافی متمرکز است.

علیرغم این تفاوت‌ها، برخی از قوانین کلی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بدون توجه به نوع نوشتاری که یاد می‌گیرید، بهتر به انگلیسی بنویسید.

با این عناصر نوشتن آشنا شوید تا مانند یک انگلیسی زبان بنویسید:

املا صحیح: نوشتن به انگلیسی با هجی درست بسیار مهم است. هجی کردن می‌تواند نوشته شما را بسیار کودکانه‌تر جلوه دهد! بسیاری از گویشوران بومی با هجی کردن صحیح در کشمکش هستند، بنابراین اگر نتوانید “your” و “you’re” را تفکیک دهید، نگران نباشید. منابع آنلاین (English writing help) رایگان زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما در نوشتن درست کلمات انگلیسی کمک کرده درستی آنها را هر بار تضمین کنند.

هنگام یادگیری نحوه املای صحیح، به خاطر داشته باشید که بین املای انگلیسی بریتیش و انگلیسی آمریکایی تفاوت‌هایی وجود دارد. بهتر است تصمیم بگیرید که کدام هجی استاندارد را یاد بگیرید و به آن پایبند باشید. بعد از اینکه اصول اولیه را فرا گرفتید، می‌توانید این تفاوت‌های کوچک را یاد بگیرید. نکته اصلی اینجاست که نباید این دو سبک هجی را با هم تلفیق کنید، مخصوصاً اگر برای کار یا امتحان می‌نویسید.

گرامر: گرامر، گرامر، گرامر! هیچ چیزی مهم‌تر از دستور زبان نیست، چه صحبت کنید و چه بنویسید. برای بهبود مهارت نوشتاری خود، اطمینان حاصل کنید که حداقل اصول دستور زبان انگلیسی را می‌دانید. ما توصیه می‌کنیم ابتدا بر ترتیب صحیح کلمات، صرف فعل اصلی و برخی از افعال بی قاعده متمرکز شوید.

یک عبارت انگلیسی وجود دارد:

“don’t sweat the small stuff”

به این معنی که نباید نگران جزئیات کوچک یا فرعی باشید. از بعضی جهات این ضرب‌المثل می‌تواند در مورد دستور زبان و نوشتار انگلیسی صدق کند. بسیاری از گویشوران و نویسندگان انگلیسی زبان ویرگول‌ها را به اشتباه جا می‌اندازند و کلمات هم صدا را در نوشتار خود اشتباه می‌گیرند. در واقع، بحث در مورد ویرگول همچنان نیز ادامه دارد!

از کم شروع کنید، اصول  اولیه را بیاموزید و تصور نکنید همه چیز در بدو امر باید کاملاً عالی باشد.

ساختار نوشتن: تقریباً همه نوشته‌های انگلیسی از همان ساختار سه بخشی پیروی می‌کنند. شروع (مقدمه)، بخش میانی و بخش پایانی (نتیجه گیری).

بسته به سبک نوشتاری که یاد می‌گیرید، ممکن است نام این بخش‌ها تغییر کند. به عنوان مثال یک نمایشنامه دارای یک مقدمه، رویارویی و یک نتیجه خواهد بود، در حالیکه  در یک مقاله دارای یک مقدمه، یک پیکره و یک نتیجه گیری است. با این حال، برای اهداف ما می‌توان آن‌ها را همان ساختار در نظر گرفت.

اطمینان از اینکه ساختار شما از ساختار سازمانی صحیحی پیروی می‌کند، به شما کمک می‌کند تا نوشته خود را بدون توجه به موضوع آن ارتقا ببخشید.

جملات معلوم و کوتاه: در نوشتن انگلیسی، ما معمولاً‌ جملات معلوم  (تمرکز روی انجام دهنده کار در جمله است) را نسبت به جمله مجهول  (تمرکز روی کاری است که توسط شخصی انجام می‌شود) ترجیح می‌دهیم. این به زبان کمک می‌کند تا مستقیم‌تر و موثرتر باشد.

به این دو جمله نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که کدام جمله تمیز‌تر، واضح‌تر و قدرتمند‌تر به نظر می‌رسد.

“The spaghetti was quickly eaten by the golden retriever,”

Or

“The golden retriever devoured his spaghetti.”

امیدوارم شما جمله دوم را انتخاب کنید! این وجه از جمله رسا‌تر است.

علاوه بر وجه قوی جمله، عموماً جملات کوتاه‌تر نسبت به جملات طولانی‌تر و پرلغت ترجیح داده می‌شوند. یک قانون اصلی که باید به خاطر بسپارید این است: اگر می‌توانید یک عبارت دو کلمه‌ای را در یک کلمه بیان کنید، این کار انجام دهید.

نکات مهم نوشتن انگلیسی را دنبال کنید

بعد ازیادگیری اصول اولیه، احتمالا می‌خواهید به دنبال روش‌های ارتقای سطح نوشتاری خود باشید. حتی اگر قصد نوشتن کتاب پرفروش را ندارید،  کار خود را با گوش دادن به     some advice from 11 bestselling  شروع کنید. متوجه می شوید که یک توصیه اصلی بارها و بارها تکرار می‌شود: و آن این است: به خودتان ایمان داشته باشید!

بهترین تلاش خود را انجام دهید، و بدانید در ابتدا کار شما کامل نخواهد بود اما با تمرین و رعایت این نکات نگارشی، مهارت شما بیشتر خواهد شد و به زودی مانند یک حرفه‌ای می‌نویسید!

هر روز بنویسید: اگر چیزی تا حدی اساسی باشد، انجام آن ضروری است اما گفتن آن آسان‌تر از انجام آن است. برنامه‌ای ترتیب دهید تا هر روز برای تمرین نوشتن وقت بگذارید و به آن پایبند باشید.

تدوین و توسعه استراتژی: ابتدا با آنچه بلد هستید شروع کنید، سیستمی ایجاد کنید که برای شما مناسب باشد و سپس به آرامی شروع به تنظیم و گسترش آن کنید. با واژگان و دستور زبانی که قبلاً با آن آشنا هستید شروع کنید و سپس به سبک‌های نوشتاری پیچیده‌تری روی بیاورید.

ویرایش بسیار حیاتی است: راز کوچکی به شما می گوییم: اینکه جادوی واقعی، در مرحله ویرایش اتفاق می‌افتد. اینجا جایی است که شما مطالب خود را مرور می‌کنید و تغییراتی که می‌تواند کیفیت را بهبود ببخشد را در نظر می‌گیرید. نمی‌توان از این مرحله صرفنظر کرد زیرا به اندازه خود نوشتن مهم است. حتی می‌توانید از یک منبع آنلاین کمک بگیرید و مطمئن شوید که همه چیز عالی است! با ویرایش نوشتار خود شما چیزهای زیادی خواهید آموخت.

از منابع آنلاین استفاده کنید: این روزها منابع نوشتاری آنلاین رایگان زیادی در دسترس شما است! از آن‌ها برای پیشرفت و اصلاح نوشتار خود استفاده کنید و حتی پیشنهادات آنی درمورد نوشته خود دریافت کنید.

نوشتن انگلیسی خود را با این تمرین نوشتن ۶ مرحله‌ای تمرین کنید

از این تمرین نوشتن شش مرحله‌ای برای تقویت مهارت نوشتن و اعتماد به نفس خود استفاده کنید:

مرحله اول: متن انتخاب شده (یا بخش‌هایی از یک متن) را بخوانید. شکلی از نوشتن را انتخاب کنید که دوست دارید از آن تقلید کنید (به روش مشابه بنویسید). این می‌تواند متنی باشد که از آن لذت می‌برید یا متنی مربوط به هدف شما ازنوشتن باشد. به عنوان مثال اگر در حال نوشتن مقاله دانشگاهی هستید، مقاله دانشگاهی پیدا کنید که شبیه همان چیزی است که امیدوارید با نوشتن خود به دست آورید.

مرحله دوم: دوباره آن را بخوانید و یادداشت برداری کنید. وقتی این بار می‌خوانید، بخش‌های مهم را کپی کنید و ایده‌های اصلی را یادداشت کنید. نگران کپی کردن بیش از حد نباشید چراکه در آخر کار را خودمان را انجام خواهیم داد. در ابتدا با کپی شروع کنید تا بتوانید از نوشته های یک انگلیسی زبان ، لحن، ساختار و انتخاب کلمه را فرا گیرید.

برای تجربه گسترده‌تر و قرار گرفتن در معرض زبان می‌توانید این دو مرحله را با استفاده از متن‌های مختلف که دوست دارید تکرار کنید. وقتی احساس خوبی نسبت به آنچه نویسندگان دیگر انجام می‌دهند داشته باشید، می توانید وارد مرحله بعدی شوید.

مرحله سوم: نوشتن متن کوتاه خود را با استفاده از تمرینات نوشتاری online writing exercises شروع کنید. حال که نمونه نوشته های افراد دیگر را مطالعه کرده  و بخش های مورد علاقه خود را یادداشت برداری کرده‌اید، اینک وقت آن است که خودتان شروع به نوشتن کنید.

روش‌های زیادی برای تمرین نوشتن وجود دارد! نگارش نمونه‌های مختلف را تمرین کنید، از محافل مختلف گفتگو و تبادل نظر در فضای مجازی (forums) کمک بخواهید، وبلاگ‌ها را بخوانید و نظر دهید، کانال‌های مربوط به  YouTube را دنبال کنید. به این ترتیب این که می‌خواهید تا کجا پیش بروید بستگی به خود شما دارد.

مرحله چهارم: تمرین، تمرین، تمرین! هر چه  بر اهمیت یک برنامه روزمره تاکید کنیم بازهم کم است. هر روز بنویسید! به برنامه نوشتن خود پایبند باشید، به منابع آنلاین مراجعه کنید و مهمتر اینکه در این کار راسخ باشید.

مرحله پنجم: نوشتار خود را ویرایش کنید. فقط ننویسید که نوشته‌های خود را در جایی در یک کشو تاریک رها کنید. بلکه آن را نگه دارید و پس از یک یا دو هفته دوباره مرور کنید. نوشته‌ خود را بخوانید و خطاها را برطرف کنید، کلمات بهتری برای بیان نظرات خود انتخاب کنید و به دنبال راه‌های دیگری برای بهبود نوشته خود باشید. با این روش پیشرفت شما تعجب برانگیز خواهد بود!

مرحله ششم: از فرد دیگری نظر خواهی کنید. بعد از اینکه قسمتی از یک نوشته  خود را که به آن افتخار می‌کنید را پاک نویس کردید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید! از معلم یا مربی خود بخواهید که آن را بررسی کند یا از یک دوست انگلیسی زبان راهنمایی بگیرید. از درخواست کمک احساس بد یا خجالت نداشته باشید: حتی قبل از چاپ آثار نویسندگان حرفه‌ای، معمولا شخصی این آثار را بررسی می‌کند. دریافت بازخورد و پیشنهادات برای پیشرفت و بهتر شدن مهارت نوشتن حیاتی است.

آنچه گفته شد صرفا بیان یک رویکرد در مطالعه  ارتقای مهارت نوشتن (writing) به زبان انگلیسی است. البته، آزمایش در این فرایند بسیار حائز اهمیت است. پس، نسخه‌های مختلفی از این مراحل را در مورد خود امتحان کنید و آنچه برای شما بهتر است را پیدا کنید.

منبع: FluentU language and culture blog