Page views: 63

هر آنچه برای یادگیری روزهای هفته به زبان انگلیسی نیاز دارید

هر آنچه برای یادگیری روزهای هفته به زبان انگلیسی نیاز دارید

گاهی اوقات ساده‌ترین جنبه‌های مکالمه انگلیسی می‌تواند ناامید کننده‌ترین باشند.

می‌خواهید به زبان انگلیسی دوست جدیدی را برای صرف قهوه دعوت کنید، اما نگران اشتباه در روزهای هفته هستید؟

می خواهید که تلفنی قرار ملاقات را بگذارید اما نگران هستید که فرد مقابل منظور شما را متوجه نشود؟

صحبت در مورد روزهای هفته به زبان انگلیسی، ساده به نظر می‌رسد اما اشتباه در آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکل در برنامه ریزی‌ها شود.

اینکه تمام روزهای هفته انگلیسی ظاهری شبیه به هم دارند کمک زیادی نمی‌کند!

در این مقاله، نکاتی را برای به خاطر سپردن، تلفظ و استفاده صحیح از هر روز هفته به زبان انگلیسی ارائه خواهیم داد. همچنین برخی عبارات و اصطلاحات رایج انگلیسی مربوط به هر یک از این روزها را به شما معرفی خواهیم کرد.

نحوه تمرین استفاده از روزهای هفته به زبان انگلیسی

برای استفاده از روزهای هفته به انگلیسی لازم است کمی به آن عادت کنید، به خصوص اگر در زبان خودتان نیزهمین کلمات را استفاده می کنید. بهترین راه برای یادگیری همیشه از طریق تمرین است، بنابراین می‌توانید این کار را با نوشتن برنامه روزانه و یا دفتر خاطرات خود با استفاده از روزهای هفته به زبان انگلیسی شروع کنید.

برخی افراد ترجیح می‌دهند روی کاغذ برنامه ریزی کنند، اما وبسایت‌های زیادی به زبان انگلیسی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند خودتان یک جدول زمانی ایجاد کنید. اگر دانشجو هستید استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Any.do یا MyStudyLife را در امتحان کنید که به شما امکان می‌دهد تقویم و لیست‌ فعالیت روزانه خود را ایجاد کنید.

این شیوه که تمرین انگلیسی را بخشی از برنامه معمول خود قرار می دهید روشی عالی برای افزودن واژگان جدید در مکالمه روزمره است. همچنین با این روش شما را برای زندگی در یک کشور انگلیسی زبان آماده می شوید، جایی که دانستن روزهای هفته (واختصارات آن‌ها) مهارت مهمی در مدیریت زمان شماست.

راهنمای تک مرحله‌ای واژگان برای روزهای هفته به زبان انگلیسی

در بسیاری از زبان‌ها، روزهای هفته از نام سیارات یا خدایان باستانی آمده است که تداعی بخش آن‌ها بوده است. روزهای هفته در زبان انگلیسی از نام‌  ژرمن این خدایان پیروی می‌کند.

ریشه شناسی (ریشه کلمات) برای کلمات زیر براساس مقاله Live Science است و با فرهنگ لغت Merriam-Webster تایید شده است.

Monday: The Moon Day (روز ماه)

Monday (دوشنبه) روز خدای ماه است. در انگلیسی قدیم mōna نام ماه بود و از این رو نام Monday را از آن می‌گیریم.

به انگلیسی ممکن است بشنوید که مردم درباره “Monday morning feeling” صحبت می‌کنند. این اصطلاح عامیانه است و به معنای افسرده بودن در مورد شروع هفته کاری جدید است.

همچنین ممکن است بشنوید که کسی به شما می‌گوید “Monday morning blues”. باز هم این بدان معناست که آن‌ها از اینکه مجبورند زود بیدار شوند و سر کار بروند احساس خستگی یا عذاب می‌کنند. شاید بخواهید یک فنجان قهوه به آن‌ها پیشنهاد دهید تا حالشان عوض شود.

در تقویم ممکن است Monday را به اختصار  “Mon” ببینید. این کار هنگام یادداشت برداری سریع مفید است. اما اگر آن را با صدای بلند بگویید عجیب به نظر می‌رسد. در مکالمه، حتما روزهای هفته را  به نام کامل صدا بزنید.

Tuesday: The Day of War (روز جنگ)

در روم باستان این روز از هفته به نام  Mars، خدای جنگ نامگذاری شد. اینگونه است که این روز به زبان فرانسوی mardi یا اسپانیایی martes گفته می‌شود. اما در انگلیسی این نام از خدای نورس، Tyr می‌آید (همچنین Tiw یا Tiu هجی می‌شود).

اگر کسی به شما هشدار داد که  ازالان تا سه شنبه بعد “from here to next Tuesday”، هرچه میخواهی حرف بزن، منظور این است که حتی اگر مدام حرفت را تکرار کنی کسی که با او صحبت می‌کنی به حرف شما گوش نخواهد داد. به عنوان مثال:

“You can tell Max from here to next Tuesday that he needs to wash his car, but he isn’t going to do it.”

Tuesday را می‌توان به  Tu، Tue و Tues کوتاه کرد، باز هم باید گفت که این اختصارات فقط در فرم نوشتاری استفاده می‌شوند.

Wednesday: The Day of Wisdom (روز حکمت و خرد)

این کلمه برای همه فریبنده است. حتی گویشوران بومی نیز آن را عجیب می‌دانند.

همانطور که املای آن نشان می‌دهد به جای اینکه “Wed-nes-day” تلفظ شود، در واقع “wens-day” تلفظ می‌شود.

این کلمه شاید سخت‌ترین روز هفته انگلیسی برای به خاطر سپردن باشد، زیرا بیشتر زبان‌ها این روز را به نام خدای رومی عطارد (Roman god Mercury) نامگذاری کرده‌اند. ممکن است انتظار داشته باشید که این روز به زبان انگلیسی با “m” مانند mercoledì در زبان ایتالیایی یا mercredi  در زبان فرانسوی شروع شود.

با این حال در انگلیسی، این روز به نام Woden خدای حکمت نورس (the Norse god of wisdom) نامگذاری شده است. می‌توانید از این ایده  در به خاطر سپردن این روز استفاده کنید؛ که “wise” و “Wednesday” با یک حرف شروع می‌شوند.

بعضی اوقات انگلیسی زبانان از روز چهارشنبه به عنوان “Hump Day” یاد می‌کنند. این یک عبارت عامیانه رایج است که به نقطه میانی هفته کاری اشاره دارد. به عنوان مثال، ممکن است کسی بگوید:

“It’s Hump Day again.”

ابن بدان معنی است که ما به آخر هفته نزدیک‌تر می شویم.

در دفتر روزانه و تقویم ها چهارشنبه را به اختصار Wed می بینید.

Thursday: The Day of Thunder (روز تندر)

اگر هر یک از فیلم‌های “انتقام جویان” مارول را دیده باشید، با ابر قهرمان Thor و چکش جادویی او آشنایی خواهید داشت. او خدای بسیار قدرتمند رعد و برق است، همچنین کلمه “Thursday” را از کجا می‌گیریم. در اصل، معنای آن “روز ثور (Thor)” بود.

چند روش برای کوتاه کردن کلمه Thursday وجود دارد. شما فقط می‌توانید از دو یا سه حرف اول استفاده کنید، اما معمولاً به صورت Thurs نوشته می‌شود.

Friday: The Day of Love (روز عشق)

جمعه را همه دوست دارند!

این فرصتی است که شما بعد از یک هفته پرمشغله  کمی آسوده شوید، با دوستان بیرون بروید یا با خانواده وقت بگذرانید. به نظر می‌رسد در زبان انگلیسی این نام از الهه‌ی نورس فریگ (the Norse goddess Frigg)، که عشق، ازدواج و عقل را نشان می‌دهد، گرفته شده باشد.

“That Friday feeling” اصطلاح رایج انگلیسی است. برخلاف “Monday morning blues” این به معنای احساس هیجان از پایان هفته کاری است. “Get that Friday feeling” عبارتی است که ممکن است در تبلیغات با آن روبرو شوید، به این معنی که یک محصول قرار است همان احساس خوشبختی و انتظار شما از آخر هفته، را برای شما تداعی کند.

معمولاً کلمه Friday را در نوشتار به اختصار Fri می‌بینید.

Saturday  و  Sunday: The Weekend Is Here (آخر هفته اینجاست)

هفت روز در هفته وجود دارد، اما فقط پنج “روز کاری” وجود دارد. این کلمه به پنج روزی که قبلاً شرح داده‌ایم اشاره دارد، زمانی که بیشتر افراد در محل کار یا تحصیل هستند.

شنبه و یکشنبه (Saturday and Sunday)، مهمترین روزهای هفته هستند! به طور جداگانه به آن‌ها “آخر هفته” گفته می‌شود (در تقویم میلادی).

Saturday به نام خدای رومی زحل نامگذاری شده است، با این وجود به یاد آوردن Sunday (یکشنبه) آسان تر است.این کلمه به معنای ساده، روز خورشید است. صورت کوتاه واژه آن‌ها نیز آسان هستند: Sat و Sun.

در زبان انگلیسی اصطلاحات زیادی وجود دارد که از این کلمات استفاده می‌کنند.

اگر کسی از شما دعوت کرد تا با لباس “Sunday best” خود به جایی بروید، آن‌ها می‌خواهند که شما بهترین لباس خود را بپوشید، زیرا (به طور سنتی) منظور آن لباسی است که روز یکشنبه برای رفتن به کلیسا می‌پوشید. اگر فردی درباره “long weekend” صحبت کرد، منظور آن‌ها این است که جمعه یا دوشنبه سرکار نمی روند و تعطیلات طولانی تری خواهند داشت.

شاید یکی از عجیب‌ترین عبارات انگلیسی که می‌شنوید این باشد:

“It will never happen in a month of Sundays.”

این بدان معناست که چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین احتمالاً نباید به آن امیدوار باشید.

وقتی به سختی روی یک زبان جدید تمرکز می‌کنیم، به راحتی فراموش می کنیم که رعایت اصول ابتدایی چقدر مهم است. گاهی اوقات آنچنان به دنبال ایجاد عبارات پیچیده و یادگیری واژگان دشوار هستیم که چیزهای کاملاً ساده مانند روزهای هفته را فراموش می‌کنیم. همین که در استفاده از این کلمات و عبارات در مکالمات روزمره احساس امنیت کردید، اعتماد به نفس در شما بیشتر و بیشتر خواهد شد.

منبع: FluentU language and culture blog