Page views: 167

Began or Begun: راهنمای کامل در مواجهه با این کلمات فریبنده انگلیسی

Began or Begun: راهنمای کامل در مواجهه با این کلمات فریبنده انگلیسی

خواندن صحیح زمان حرکت قطار هنگامیکه به یک مصاحبه شغلی می‌روید.

بررسی مجدد جعبه رنگ مو تا مطمئن شوید موهایتان اشتباهاً سبزرنگ نشود.

درک تفاوت‌های کوچک بین کلماتی مانند: began و begun.

این‌ موارد انواع کارهایی هستند که در آنها نیاز به توجه زیاد به جزئیات وجود دارد.

اگر که نمی‌توانیم  در برنامه‌‌های زمانی قطار یا محصولات مو به شما کمک کنیم، اما می‌توانیم در درک تفاوت began و begun به شما کمک کنیم!

این دو شکل فعل از مصدر انگلیسی “begin” آمده است. اگر خوب دقت کنید، فقط یک حرف تفاوت دارند و با این حال از آن‌ها به روش‌های بسیار مختلفی استفاده می‌شود.

“Began” و “Begun” از کجا آمده است؟

همانطور که در مقدمه بیان شد؛ “began” و “begun” اشکال مختلف فعل “begin” هستند. این فعل بی قاعده است و در زبان انگلیسی چندین عملکرد دارد. معمولاً توصیف عملی است که شروع به انجام شدن می کند. مانند جمله زیر:

He begins to read.

یکی از بهترین راه‌های سروکار داشتن با افعال بی قاعده مانند این فعل، صرف وقت زیاد و تمرین با آن‌هاست. سعی کنید ترکیبات را بنویسید و زیاد بخوانید و گوش دهید. با گذشت زمان، استفاده صحیح از افعال بی قاعده برای شما طبیعی خواهد شد و می‌توانید هنگام صحبت و نوشتن با اطمینان از آن‌ها استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که مشکل بزرگی پیش نخواهد آمد اگر مثلا در استفاده از  “began” و “begun” اشتباه کنید. به احتمال زیاد معنای کلام شما درک خواهد شد حتی اگر گرامر شما ۱۰۰% هم درست نباشد.

Began: فرد درونگرایی است که دوست دارد تنها باشد

می‌خواهم شما را با “began” آشنا کنم.

این کلمه خجالتی است و دوست ندارد در کنار دیگران باشد. بنابراین، هر زمان که از “began” استفاده کردیم همیشه به یاد داشته باشیم که به تنهایی از آن استفاده کنیم.

اکنون زمان توضیح گرامری است: “Began” گذشته ساده فعل “begin” است. این فعل برای عملی که در گذشته تمام شده است استفاده می‌شود. بیایید به چند مثال نگاهی بیندازیم:

It began to rain.

She began to sing.

began to cry when I saw the disgusting lunch menu.

You began to run because you were afraid of the dog.

همانطور که در دو مثال آخر می‌بینید می‌توان از “began” قبل از حرف ربط (مانند کلمه  “when”) برای نشان دادن جزئی از جمله ( به عنوان مثال I saw the disgusting lunch menu) استفاده کرد. “began” هرگز تغییر شکل نمی‌دهد. بنابراین، خواه جمله خود را با I، you، he، she، we یا they شروع ‌کنید، “began” به همان شکل می‌ماند.

مهمترین نکته قابل توجه این است که چگونه “began” همیشه به تنهایی و بدون هیچ دوستی، که از نظر گرامری و دستوری فعل کمکی نامیده می‌شود، استفاده می‌شود. این موضوع در بخش بعدی اهمیت بیشتری خواهد یافت، پس در حال حاضر اجازه دهید موضوع “began” را به پایان برسانیم و موضوع “begun” را آغاز کنیم.

Begun: فرد برون گرایی که همیشه به یک دوست احتیاج دارد

بنابراین اگر “began” خجالتی بود، “begun” دوقلویی است که می‌توان او را عاشق مهمانی توصیف کرد. “begun” هرگز نمی‌تواند خودش باشد و همیشه به یک دوست (فعل کمکی) نیاز دارد که در کنار او باشد. اگر بتوانید این تفاوت را به خاطر بسپارید، آنگاه در مورد اینکه کدام کلمه را استفاده کنید انتخاب درستی خواهید داشت.

رایج‌ترین شکل‌های فعل کمکی در زبان انگلیسی از مصدر “to have” گرفته می‌شود (به عنوان مثال: had، has، have و will have).

برخلاف گذشته ساده که قبلاً با آن روبرو شده بودیم، “begun” یک اسم مفعول است که با سه زمان کامل استفاده می‌شود: گذشته کامل، حال کامل و آینده کامل. آن‌ها هم یک عمل کامل شده را توصیف می‌کنند اما کمی پیچیده‌تر هستند و نشان می‌دهند که چگونه یک اقدام قبلی بر وضعیت فعلی تاثیر می‌گذارد. مثلاً:

had begun to style my hair for the party when I realized there was a storm outside.

برای ساخت این جملات، باید با فعل کمکی شروع کنیم و پس از آن “begun” اضافه کنیم:

They had begun to play soccer before I got there.

He has begun to smoke again.

We have begun cooking the meal that we’re going to eat tonight.

I will have begun my speech by the time you arrive.

به یاد داشته باشید که در گفتار و نوشتار غیر رسمی، ضمیر شخصی و فعل کمکی معمولاً ادغام می‌شوند و معمولاً‌ از apostrophe استفاده می‌شود، مانند: they’d begun. این کار برای تنبیه زبان آموزان نیست بلکه هنگام‌ استفاده در انگلیسی طبیعی بیان آن‌ها آسان‌تر است!

راه دیگری برای بیان “Began” یا “Begun”

البته گزینه‌های دیگری برای جایگزینی فعل “begin” وجود دارد. گزینه دیگری که می‌توان از آن استفاده کرد فعل “start” است. اما این فعل کمی غیر رسمی است و شما می‌توانید هنگام صحبت و نوشتن در بیشتر شرایط از آن استفاده کنید. هنگام استفاده از این فعل در نوشتار رسمی مراقب باشید، زیرا “begin” اغلب در این نوع کلام انتخاب بهتری است.

خبر خوب اینکه “start” یک فعل با قاعده انگلیسی است! این بدان معناست که اگر چه ممکن است در انتخاب “began” یا “begun” برخی از سردرگمی‌ها وجود داشته باشد، اما هنگام برخورد با صرف فعل “start” احتمالا مشکلات کمتری خواهیم داشت.

بیایید فعل “start” را در گذشته ساده بررسی کنیم:

started my homework last night.

They started laughing when they saw the clown.

We started a new yoga class.

You started learning Arabic.

در اینجا  “start” به عنوان یک اسم مفعول با زمان‌های کامل است ( توجه داشته باشید که ما باید یکبار دیگر از فعل کمکی استفاده کنیم):

She had started reading an old novel.

It has started to snow.

We have started a new project at work.

He will have started his journey by now.

ببینید چگونه در هر دو حالت “start”، تبدیل به “”started می‌شود؟ این باعث می‌شود تا جایگزینی بسیار آسان برای فعل “begin” تلقی شود.

اصطلاحات رایج با کمک فعل “Begin”

begin (by) doing something To

اولین عبارت اصطلاحی که که می‌خواهیم بررسی کنیم begin (by) doing something To است، که به معنی شروع چیزی با انجام عملی خاص است.

begin by showing you how to use an English expression.

در گذشته ساده ( با استفاده از “began”)، شکل جمله بدین صورت است:

began by adding the eggs to the flour.

استفاده از یک وجه کامل (فعل کمکی + begun)، اینگونه است:

He had begun by stretching before going out for a run.

begin to see the light To

اصطلاح دوم begin to see the light To است. اصطلاحی مفید در زبان انگلیسی که سعی دارد بگوید وضعیتی که در حال حاضر برای شما واضح است، در گذشته برای شما واضح و شفاف نبوده است.

به عنوان مثال:

She begins to see the light about how horrible her boss is.

در گذشته ساده (استفاده از began):

You began to see the light when it came to your boyfriend.

و با استفاده از یک وجه کامل ( فعل کمکی + begun):

He will have begun to see the light by the time he realizes we’ve stolen his credit card.

Life begins at (age)

آخرین عبارتی که می‌خواهیم بررسی کنیم این است: life begins at (age).

این عبارتی است که در رابطه با روند پیری می‌شنوید. این بدان معناست که فقط به این دلیل که فردی به سن خاصی می‌رسد ( به طور سنتی ۴۰)، به این معنی نیست که نمی‌تواند زندگی خود را از سر بگیرد و از آن لذت ببرد.

به عنوان مثال:

Life begins at 40.

در گذشته ساده (استفاده از began):

Life began at 70 for Sarah.

و در یک وجه کامل ( فعل کمکی + begun):

Life has begun at age 50 for Mark.

امیدواریم بعد از این مقاله، شما درک واضح‌تری از “began” و “begun” دوقلوهای دردسرساز داشته باشید.

مهارت با گذشت زمان بدست می آید، بنابراین به یاد داشته باشید که افعال بی قاعده را از طریق نوشتن، صحبت کردن، خواندن و گوش دادن به گویشوران انگلیسی زبان، از طریق تماشای فیلم‌، تمرین کنید.

منبع: FluentU language and culture blog